Как работят промоционалните кодове и какво представляват те

Какво точно представляват промоционалните кодове

Промоционалните кодове са буквено-цифрови низове, които онлайн магазините използват, за да насърчават клиентите да правят покупки на техния сайт. Обикновено те са част от по-голяма промоционална маркетингова стратегия. Отстъпката от промоционалния код може да се прилага към отделни продукти или към цялата поръчка.

 

Как действат промоционалните кодове

Отстъпката може да бъде под формата на процент или фиксирана сума. С промоционалните кодове клиентите могат да получат и безплатна доставка или опаковка за подарък. Клиентите ще имат още една причина да купуват вашите продукти, ако използвате тази маркетингова стратегия. Промоционалният код, известен също като код на купон или Zora код за отстъпка, се състои от комбинация от цифри и букви, според Microsoft. Той се използва само за специфични неща, като например празнична маркетингова кампания.

Защо работят кодовете за отстъпка

Когато даден магазин издава промоционални кодове, той стимулира клиентите да купуват, което е от полза както за клиента, така и за бизнеса. Клиентите получават желаните от тях стоки на по-ниска цена, а магазинът за електронна търговия печели пари. Един от най-изгодните аспекти на промоционалните кодове е, че те могат да се използват, както от нови, така и от връщащи се клиенти. Според проучване, проведено от Центъра за невроикономически изследвания към „Claremont Graduate University“, тези стимули имат пряко въздействие върху цялостното преживяване при пазаруване.

„Колкото и да е трудно да се повярва, физически е доказано, че получаването на купон е по-приятно от получаването на подарък“, казва Пол Джей Зак, директор на Центъра за невроикономически изследвания към „Claremont Graduate University“.

Според проучването хората, които са получили промоционални кодове, са имали по-високи нива на окситоцин- хормон, който предизвиква чувство на щастие. При наличието на тази съвсем физическа реакция в съзнанието на вашите потенциални клиенти, независимо от начина на монетизиране на вашия уебсайт, е добре да експериментирате с включването на промоционални кодове в бизнес плана на вашия блог.

Използване на промоционални кодове за проследяване на маркетинговите усилия

Според списание „Inc.“  промоционалните кодове са ефективен начин за проследяване на маркетинговите ви усилия, за да видите кои платформи генерират най-голям трафик или водят до конверсии. Като свържат конкретен промоционален код с конкретна маркетингова кампания или реклама, собствениците на магазини могат да проследяват усилията си. Не е необходимо да създавате различна отстъпка за всяка реклама, защото различните кодове могат да задействат една и съща отстъпка. Просто ви е необходим нов промоционален код. Според „Inc.“ бихте могли, например, да създадете малко по-различни кодове („SaleFB“,“ SaleTW“, „SalePT“), така че всички реклами или маркетингови усилия във“ Facebook“, „Twitter“ или „Pinterest“ да имат уникални, специфични за платформата промоционални кодове.

Ако клиентът види промоция, обявена в имейл или в социална медия, но не кликне веднага, за да се възползва от нея, поставянето на специфични цифри и букви на тази реклама може да помогне. Тъй като клиентът въвежда специално разработения код за промоция, той ви казва и къде е видял рекламираната продажба, а вие все пак ще можете да уловите и анализирате възвръщаемостта на инвестициите от рекламата в тази платформа.

 

Как да се възползвате максимално от промоционалните кодове

Когато клиентът въведе промоционален код по време на процеса на плащане, магазинът проверява два пъти дали са изпълнени всички условия на промоцията, преди да валидира кода. Ако например промоционалният код предлага 20% отстъпка от колички за пазаруване на стойност 200 или повече лева, кодът няма да работи, ако не е достигнат минималният праг. Можете също така да изключите определени марки или продукти от изискванията.

 

Използване на няколко кода

В зависимост от вашия уебсайт може да разрешите на клиентите да въвеждат няколко промоционални кода или да ги ограничите да използват само един код. Въпреки че имате пълен контрол върху това колко кода може да използва клиентът, от решаващо значение е да гарантирате, че транзакцията е изгодна за вас независимо от броя на използваните кодове.

 

Какви са различните видове налични промоционални кодове

Съществуват три вида промоционални кодове, от които собствениците на магазини могат да избират.

Кодове за широката общественост

Промоционалният код за широката публика може да бъде разглеждан или използван от всеки. Те са полезни за привличане на нови клиенти и за убеждаване на съществуващите клиенти да се върнат за още.

Тайни кодове

Частните кодове се използват от търговците на дребно, за да се насочат към определена демографска група. Частните кодове, които често се дават на лоялни клиенти за специални възможности за пазаруване, като например за пазаруване за първи път, са добър начин за привличане на нови клиенти.

Кодове, които са ограничени

Кодът с ограничен достъп е предназначен за един потребител и може да се използва само веднъж. Например, като извинение за закъсняла доставка или като благодарност за направена 50-та покупка на вашия сайт, можете да изпратите на клиент код с ограничен достъп.

В повечето случаи използването и на трите вида промоционални кодове на вашия уебсайт е най-добрият вариант. Това ще гарантира, че се свързвате с широк кръг клиенти и им предоставяте причина да направят покупки.

Pin It on Pinterest