Бизнес идея за собствена марка дрехи. Тайните на това как да реализирате успешно идеята
Имате идея за собствена марка дрехи, но не знаете как да я реализирате? Постоянно ли се питате откъде да започнете? Това ръководство е идеално за вас! Препоръчваме на всички, които се интересуват от предприемане на конкретни стъпки, да прочетат тази статия. В нея ще Ви дадем насоки в това как можете да създадете и развиете собствен бизнес. Ние от Евиза като българска марка производител на дрехи сме наясно с трудностите да развиваш бизнес в България. При нас пътят бе труден, но с времето създадохме класически артикули от рокли, клинове, туники, блузи и ризи, както дрехи за жени и дрехи за мъже.
Всеки път, когато говорите с шефа или ръководителя си, чувствате ли, че искате да напуснете работата си? Тогава Ви идва идеята да отворите собствен бизнес, в който ще бъдете „ковачът на собствената си съдба“? Днес ще ви представим лесни стъпки, които трябва да предприемете, за да осъществите плановете си и да отворите собствена марка дрехи и да се освободите от натоварващия си шеф. Наистина е много просто! Това не само ще ви позволи да бъдете независими и доволни от бизнеса си, но и да създавате креативни и оригинални дрехи, които отговарят на вкуса на вас и вашите потенциални клиенти. Въпросите по-долу ще ви помогнат да намерите отговори на проблемите, които ви вълнуват.
Откъде дойде идеята за собствена марка?
Осъзнаването на причините, поради които искате да започнете своя собствена марка, е първата стъпка към постигането на успех. Трябва да отговорите на прости въпроси: „Какво ме накара да направя това?“, „Защо искам да направя това?“, „Какво искам да постигна с това?“. Тези въпроси изглеждат доста прости на пръв поглед, но те ще бъдат от ключово значение в по-късните етапи на вашия бизнес. Ясното определяне на вашите приоритети ще ви позволи да работите ефективно за по-рано поставените цели. Най-добре вземете лист и химикал и напишете целите си , които искате да постигнете.
Идея за собствен бизнес
Кои са потенциалните клиенти на бъдещата ми марка?
Помислете за идеята на вашата марка и вашата потенциална клиентска групакъм кого ще бъде адресирана тази марка. В този момент можете да комбинирате не само управлението на собствен бизнес, но и вашите интереси и начин на живот. Създаването на „марка за всеки“ е обречено на провал, защото вашата аудитория е твърде широка. Така че трябва да посочите за кого точно искате да наложите марката си. Не се притеснявайте, не е толкова трудно, колкото си мислите. Ако прекарвате по-голямата част от времето си в практикуване на спорт – не се отказвайте – прехвърлете интересите си към марката. Ако обичате да четете книги и четете навсякъде и по всяко време – намерете своята потенциална група потребители. Ходиш на всеки футболен мач, ходиш на всеки мотосъбор – възползвай се! Вашите предимства са вашите интереси. Това ще ви позволи да адаптирате вашите идеи към изискванията на целевата група. Така се роди и нашата марка Евиза преди повече от 20 години. През това време ние развихме производството на дрехи, което към днешна дата включва дамски, мъжки и детски дрехи. Специализирахме се в производството на рокли, блузи, ризи, туники, клинове, бодита, тениски, бельо, както и елеци от еко косъм.
Как трябва да се казва моята марка?
Всичко, от което се нуждаете , за да измислите име за вашата марка, са вашите идеи. Ако не се сещате за нищо, от което бихте се зарадвали, обмислете с приятелите си и със сигурност ще измислите нещо заедно. Ако обаче сте измислили име, което ви харесва, консултирайте се с приятелите си. Това, което харесвате, не винаги ще се харесва на другите. Що се отнася до лога, ако не сте графичен дизайнер или сте имали малко опит с графични програми преди, по-добре е да разчитате на професионалисти. Лого на марката това ще бъде вашата визитна картичка, така че трябва да изглежда добре, професионално и да се представя добре, независимо дали на уебсайта или на листовки и визитни картички. Разбира се, важно е вашето виждане как точно ще изглежда логото, но самото внедряване е по-добре да го оставите в добри ръце, така че крайният резултат наистина да е това, което очаквате.
Важна ли е рекламата?
Разбира се! Рекламата е ключово средство за вашия успех. Благодарение на маркетинговите дейности, насочени към определена целева група, вие ще спечелите своите клиенти. Важно е да се интегрират различни канали за достигане до потребителите, когато се въвежда нов продукт на пазара. Трябва внимателно да анализирате всяко движение на човек от вашата потенциална аудитория, за да знаете какви конкретни решения да изберете, когато създавате маркетингова стратегия. Отдавна е известно, че интернет се развива все по-бързо и по-бързо, което прави все по-лесно да достигнете до клиентите си с помощта на различни видове онлайн инструменти и социални медии. Най-добре е обаче да разчитате на хора с опит в тази област и да им поверите рекламата на марката си.
Къде да вземем дрехи?
Получаването на дрехи може да стане по два начина. Няма значение какъв вид облекло (ризи, панталони, якета, рокли, блузи, клинове, туники) трябва да бъдат включени в асортимента на вашата марка.
Път 1. Поръчка на готово рекламно облекло
Ако не искате да решите да шиете дрехи от нулата, това решение е идеално за вас. Можете да изберете готово рекламно облекло от продуктовия каталог. Това ще ви спести време и пари. Противно на външния вид, рекламното облекло е с много високо качество: 100% памук, висок грамаж. Това го прави идеален за използване при последващо маркиране с помощта на различни методи. Офертата на производителите е толкова широка, че със сигурност ще отговори на вашите изисквания. Разберете кои кройки ви интересуват най-много. Поръчайте мостри, за да се убедите сами в качеството на продуктите, които по-късно ще продавате.
Път 2. Шиене на дрехи
Шиене на дрехи от нулата изисква много по-големи финансови разходи, отколкото закупуването му от производителите. Безспорното предимство на този път е възможността самостоятелно да вземете решение за целия процес на производство на облеклото – от закупуването на вида на материала, през определянето на кройката и кройките, до крайния етап. Намирането на добър шивашки цех обаче не е лесна задача. Повечето от тях имат постоянни клиенти, така че няма причина да рекламирате в интернет. Хората, които имат доверие на шивашки фирми, също не са склонни да споделят контактите си, които внимателно пазят от конкуренцията. Трябва да знаете, че разходите, свързани с производството и шиенето на облекло от нулата, са два или три пъти по-високи, отколкото при поръчка на готово рекламно облекло. Трябва да помислите дали искате вашата марка да е ексклузивно облекло или да е насочена към по-среден клиент. Ние от Евиза държим на уникалността на нашите модели. Стремим се постоянно да реновираме и обогатяваме нашата работа с клиентите. Специализирахме се в разработване и производството на официални рокли, както и такива за абитуриентки и шаферки. Произвеждаме рокли и за бременни, както и за макси дами.
Производство и шиене на облекла
Трябва ли да имам собствен етикет?
Етикетът, подобно на логото, е витрината на вашата марка. Тя позволява на клиентите да идентифицират качеството, модела или стила с вашата марка и да поддържат нейния имидж сред клиентите. Има няколко вида етикети за дрехи, които можете да изберете, когато създавате марката си.
Жакардови етикети. Това е най-популярният тип етикети и ще придаде елегантност на вашите дрехи. Благодарение на факта, че перфектно представят дори малки детайли, можете да ги използвате за създаване на почти всеки проект. Така ще можете успешно да поставите логото си върху етикета. Недостатъкът на жакардовите етикети е големият им тираж, обикновено се произвеждат само от 500 броя.
Печатни етикети. Най-често се отпечатват от вътрешната страна на тениските чрез ситопечат и термотрансфер. Те изглеждат страхотно и най-важното не влияят на комфорта при носене на дрехите от клиента. Безспорното предимство на този тип етикети е възможността за нисък тираж.
Сублимационни етикети. Подобни на жакардовите етикети. За производството им се използва полиестерна лента, което ги прави по-деликатни от жакардовите етикети. Сублимационните етикети са по-скъпи от жакардовите, но позволяват малки количества.
Зашиването на етикети, както жакардови, така и сублимационни, се извършва по два начина. Техният избор зависи от вас. Етикетът може да бъде пришит директно по време на производствения процес на облеклото или да бъде премахнат от рекламното облекло и заменен с ваши собствени етикети.
Коя техника за маркиране на дрехи да избера?
В зависимост от очаквания ефект и финансови разходи има различни техники за маркиране на дрехи.
Ситопечат. С негова помощ се получава много издръжлив отпечатък. За по-големи количества (над 30 броя) това е най-евтината и следователно най-изгодна техника.
Дигитален печат. Перфектен за малки обеми. Благодарение на него можете да изпълнявате индивидуални проекти и да възпроизвеждате пълните им цветове.
Флекс фолио. Тази техника включва заваряване на едноцветно фолио в облеклото, което прави щампата изключително издръжлива.
Солвентно фолио. Подобно на флекс фолиото, тази техника включва заваряване на фолиото в дрехите. Разликата е, че солвентното фолио е многоцветно. Перфектна техника за малки обеми.
Сублимация.Техника, която използва химическия феномен на сублимация при печата. Това включва отпечатване на специфичен модел върху полиестерен материал (за предпочитане лек).
Компютърна бродерия. Заедно със сублимацията осигуряват най-голяма издръжливост. Бродирането включва бродиране на специфичен модел върху облеклото с помощта на конец.
От вас зависи коя техника за маркиране ще изберете. Трябва да разбирате напълно нуждите и изискванията на вашите клиенти, за да можете да приспособите подходящите методи за постигане на конкретни резултати.
Струва ли си да инвестирате в декорации на дрехи?
Ако искате вашата марка дрехи да се отличава от другите, трябва да помислите за допълнителни елементи, които несъмнено ще ви помогнат да изградите визията на вашата марка сред клиентите, чувствителни и към най-малките детайли . Картонените етикети с логото на марката, прикрепени към дрехите, са чудесен завършек на вашето облекло. Те повишават престижа на марката и придават елегантен вид на дрехите. Подобно на гумени или бродирани лепенки или етикети с циповемоментално. Те са не само оригинален завършек, но и спомагат за поддържане на популярността на вашата марка сред клиентите. Затова си струва да помислите за инвестиране на пари в допълнителни елементи, които ще привлекат клиенти към вас.
Вече знаете какви стъпки трябва да предприемете, за да се насладите на собствената си марка дрехи. И така… светът принадлежи на смелите!