Всички новини преди очакваното Гран При България по мотокрос в Севлиево този уикенд

След едногодишна пауза от календара на мотокрос състезанията в България, мотополигон „Горна Росица“ и Община Севлиево се завръщат на мотокрос сцената с предвидените две домакинства за сезон 2020, първото от което предстои тази седмица.

На хоризонта се задава втория кръг на BMU Европейския шампионат по мотокрос, което на практика ще бъде първото състезание за сезона в тази дисциплина на територията на България. Община Севлиево и местните мотоциклетни клубове хвърлиха доста усилия, в не-леки условия, да върнат мотополигона в блестящия му вид, готов да посрещне над 140 състезатели и да предостави както винаги отлични условия за мотокрос. Броя на състезателите в това първо за сезона мотокрос събитие е голям, защото към момента лицензираните български мотокросисти е 117,а за традиционните гости от Румъния, това ще бъде и първи старт за сезон 2020 и интереса е голям. В Севлиево очакваме и състезатели от Гърция, които миналата седмица рестартираха своя национален шампионат, но мотополигон „Горна Росица“ е важно място по пътя на оскъдните международни прояви в Европа и региона тази година. Други от обичайните участници в шампионата няма да могат да вземат участие тази седмица поради редица ограничения свързани с пътувания, но при така динамично развиващата се обстановка, някой от тях могат и да успеят да се наредят на стартовата бариера.

Въпреки това, регламентът на BMU Европейския шампионат по мотокрос за сезон 2020 претърпя някой промени, част от които са свързани с епидемиологичната обстановка в Европа към момента. На края на сезона, крайното класиране ще бъде формирано като се махнат два най-лоши резултата (на практика един кръг) което ще балансира ситуацията с пътуванията и участията на състезателите. Други важни и интересни промени са навлизането на един нов клас – МХ50, класът за най-малките пилоти които ще прохождат в мотокроса на мотоциклети без скорости – тип автоматик. Мотополигон „Горна Росица“ представлява перфектно място за това начало, защото разполага с няколко различни конфигурации за най-малките, като се избягват емблематичните „комини“ по трасето. Другата интересна промяна, която важи и за националния ни шампионат е разделението на пилотите от класовете МХ и бившия МХ40 в две отделни групи за тренировки и маншове, като групата МХ е за пилотите на възраст 22-44 години, а новата група е МХ Сеньор е за всички над 45 години. Сеньорите в мотокроса ще карат по-малко време с цел да се намали физическото натоварване.

Наред с чисто спортните промени по регламентите, същинската подготовка и реализация на състезанието и най-вече удоволствието от мотокроса, не трябва да се забравя, че състезанието в Севлиево се провежда в условията на епидемиологична обстановка и наред с всички останали аспекти на мотоциклетния спорт трябва да се вземат в предвид и някой нови и изключително важни особености. През изминалите два месеца, наред със рестартиралия период на лицензиране на клубове и състезатели, БФ Мотоциклетизъм изготви и успя да наложи като еталон в региона правила за поведение по време на състезания който има основната задача да формулира набор от правила, задължителни за всички свързани с мотоциклетния спорт и целящи намаляване на разпространението на COVID-19. Мотополигон „Горна Росица“, град Севлиево разполага с голяма площ и перфектни условия които улеснява прилагането на принципите на социалната дистанция в парка на състезателите и различните зони по състезателното трасе. Променени са и някой традиционни форми на административния и техническия контрол, различните брифинги и други, като основната цел е да се ограничи събирането на групи хора с цел превенция на разпространението на вируса.

В спортен аспект, Grand Prix Bulgaria 2020 е едно очаквано и желано състезание което ще върне радостта от мотокроса за състезателите и клубовете.

При вече „най-малките“ от клас МХ50, очакваме да видим над 15 състезатели от България и Румъния, като все още никой няма представа кои ще бъдат фаворитите през сезона, но при всички случаи трябва да бъде дадено официалното начало на тази категория, която е от изключителна важност за бъдещето.За клас МХ65, след стартовете в Сърбия преди две седмици се очертаха двата основни, ранни, претендента за титлата – Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Ямаха) и Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна, КТМ). Двамата отиват в Севлиево с равен брой от по 47 точки, на трасе което ще им даде възможност да разгърнат потенциала си пред родна публика. Мирослав Димитров (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Ямаха) си тръгна от западната ни съседка с победата, но на „Горна Росица“ ще трябва доста да се потруди и да пребори конкуренцията в своята дебютна за голямата кубатура година. Миналогодишният шампион Християн Георгиев (Мото Спорт Варна, КТМ) спечели един манш в Сърбия, но технически проблем във втория манш го извади от битката за подиумните позиции. Живко Иванов (Елхово рейсинг тийм, КТМ)заема второто място в класирането на шампионата, но и той, както и останалите български пилоти ще се изправят пред не-лека международна конкуренция от страна на румънски и гръцки пилоти, където очаквана бройка на участващите е над 20. В клас МХ2, Николай Малинов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, КТМ) отбеляза двойна победа в Сърбия, направи топ три класиране в гръцкия шампионат, но в клас МХ1 и е в отлична форма. В Севлиево Малинов ще застане на старта до сериозна конкуренция в лицето на Алекс Димитров (Мото Спорт Варна, КТМ), Жулиан Георгиев (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Кавазаки), Виктор Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Ямаха), Димитър Горзданов (МХ Тийм Симитли, КТМ) и разбира се домакина – Хакан Халми (МСК Севлиево 2004, КТМ). Интересни стартове предстоят и в клас МХ1, където Майкъл Иванов (Пловдив Мотор Спорт, КТМ) даде ясни знаци, че той ще определя темпото в най-голямата кубатура и новата му машина, която е 250сс, двутактова идеално пасва на стила му на каране. В Сърбия видяхме добро представяне и на други български пилоти от клас МХ1 които имат амбицията за топ класиране в класа като Стефан Нейчев (Еърмаксрейсинг, Ямаха), Любомир Васев (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Ямаха) и Калоян Илиев (МСК Селиево, КТМ). В клас МХ се очаква квалификация защото без чуждестранните състезатели броя на българите в този клас е 34 до момента, така че Григор Царев (Джи Ар СиМоторспорт 2020, КТМ) отново ще трябва да доказва своята класа. При Сеньорите, нашите състезатели са силно мотивирани за победа над лидера в класирането Димитрис Керамидас (Гърция, Сузуки), като реално Васил Стоянов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Хонда) и съотборниците Атанас Петров (КТМ) и Янко Зоков (Кавазаки) от АИТ Рейсинг тийм са най-близо до гръцкия пилот.

На днешната среща с медиите в Пресклуб „ България” присъстваха Иван Иванов – кмет на Община Севлиево, Румен Петков – председател на Организационния комитет на Гран При България и състезателите Майкъл Иванов ( МХ1), Хакан Халми ( МХ2), Алекс Димитров ( МХ2), Дани Цанков ( МХ 65) и Венцислав Тошев ( МХ65).

Програмата в съботния ден започва един час по-рано спрямо това на което бяхме свикнали през 2019, а именно в 12:00 и включва тренировки и два състезателни манша в късния следобед. В неделя, официалното откриване на Grand prix Bulgaria 2020 на мотополигон „Горна Росица“, Севлиево е в 10:00 часа ,след което са и всички състезателни маншове.

Pin It on Pinterest