Владимир Данаилов: Вместо да чакаме инвеститорите да ни намерят, станахме проактивни към компаниите да изберат София

В София преди няколко години започнахме да прилагаме нов подход по отношение на инвестициите.

Вместо да чакаме инвеститорите да ни намерят, станахме проактивни и подкрепяме инвеститорите да изберат София за своя следваща инвестиционна дестинация. Насочихме се не просто към какъвто и да е вид инвестиции, а към инвестиции, които да привлекат иновации, изследователски и развойни проекти в града. Идентифицирахме липсващите компоненти на съществуващите екосистеми и целенасочено работихме върху тях.

Резултатът – в доклад на fDi Intelligence този месец София е обявена в топ 3 на градовете по Стратегия за привличане на преки чуждестранни инвестиции. Това признание е резултат от развитието на града през последните години и темпото на работа наложено в управлението на столицата от кмета на София Йорданка Фандъкова.

Това каза заместник-кметът на Столична община Владимир Данаилов с ресор „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ на международната конференция Innovation Explorer. Новият ресор по дигитализация бе въведен от кмета на София.

През 2019-2020 г. в София редица известни световни организации и компании инвестираха в София. Данаилов даде за пример Световната банка, която отвори офис в София, Financial Times, които отвори международен център за разработка на технологии и продукти.

По думите на Владимир Данаилов София може да се похвали и с много жизнена, развита стартъп екосистема. Имаме над 650 стартиращи компании, много от които се занимават с дийптех, финтех, креатех, както и в гейминг индустрията.

Миналата година София беше обявена и за един от дийптех хъбовете на Европа. Над 15% от местните стартъпи работят в дийптех сегмента – изкуствен интелект, машинно обучение, биотехнологии, големи данни и др., каза също зам.-кметът.

Между 2013-2018 г. екосистемата за рисков капитал в София привлече над 250 милиона евро.

В Стратегията за дигитална трансформация на София и заложихме идеята, че София има капацитета да бъде един от дигиталните лидери на Европа. 

Основните приоритети на новия ресор са свързани с възможностите на София да продължи да привлича инвестиции, човешки капитал и иновации. И второ – градът трябва да бъде активен участник в повишаването на иновативния капацитет. Целта ни е София да развие нови продукти и решения. „Повечето от вас помнят, че преди 10-15 години бяхме low-cost дестинация, бяхме възприемани предимно като аутсорсинг локация. Но днес вече сме дестинация, където се разработват продукти.“, посочи също зам.-кметът Данаилов.

Pin It on Pinterest