Велики Преслав за първи път ще бъде домакин на кампанията „Бъди войник“

Националната информационна кампания на Министерството на отбраната „Бъди войник“ ще гостува за първи път в град Велики Преслав на 16 октомври.

От 15.00 ч. на площада пред читалище „Развитие 1874“ ще бъде разположена информационна борса за набиране на войници и матроси, в която ще участват представители на видовете въоръжени сили и на Централното военно окръжие. Те ще разясняват възможностите за постъпване на работа в Българската армия, ще отговарят на въпроси за наличните вакантни длъжности, за начините и сроковете за кандидатстване.

Присъстващите ще могат да разгледат и образци на техника и въоръжение на Сухопътните войски и екипировка и водолазно оборудване на Морския специален разузнавателен отряд.

Част от богатата програма на кампанията „Бъди войник“ във Велики Преслав са и две изложби. В 15.30 ч. във фоайето на общината ще бъде открита фотоизложба „Светът за българския воин”. В 16.00 ч. в фоайето на читалище „Развитие 1874” ще бъде открита фотоизложба „7-и Преславски полк – памет за бъдещето“.

Мобилизацията на 7-и пехотен Преславски полк за участие в Сръбско-Българската война ще бъде пресъздадена с историческа възстановка от членове на регионалните клубове на НД „Традиция“ в Шумен, Търговище, Добрич, Велико Търново, Велики Преслав. Тя ще започне в 17.00 ч. на площада пред читалище „Развитие 1874“. В нея ще се включи и дамски клуб „Български водици“.

Проявите във Велики Преслав ще завършат с вдъхновяващ и емоционален концерт на Гвардейския представителен духов оркестър и Представителния ансамбъл на Въоръжените сили. Той ще започне в 18 ч. на площада пред читалището, а при лошо време – в залата на читалище „Развитие 1874“. Входът е свободен.

Националната кампания „Бъди войник“ се реализира от Министерство на отбраната за втора поредна година. Нейната цел е да популяризира възможностите за постъпване на служба в Българската армия, вакантните длъжности, условията и начините за кандидатстването, както и да насочи вниманието на младите хора към професионална реализация във въоръжените сили. Една от основните цели на кампанията е обогатяването на патриотичното възпитание на подрастващите.

Pin It on Pinterest