Региона

Отстраняват панелите на Дунав мост, минаващи над жп линията по нов начин – без къртене, а с прорязване на панелите

Вече е монтиран първият стоманобетонен панел във втория затворен участък на Дунав мост при Русе, стана ясно от инспекция на място на областния управител Драгомир Драганов по-рано днес.

Тъй като ремонтните дейности вече се извършват над жп линията се прилага нова технология на отстраняване на панелите. Те се прорязват с т.нар. стенорезна машина с диамантен диск. Целта е да се избягва къртене на панелите, за да се сведат до минимум евентуални щети по жп линията, която минава под шосейната част на моста. Припомняме, че през миналата седмица отсечката от съоръжението, по която се извършва основният ремонт, беше удължена с още около 200 метра и вече се работи в участък от над 400 метра. Продължава работата и по тротоарния блок, като в момента там се извършва монтаж армировка, кофраж и корнизни панели /вертикалните панели при тротоарния блок/. За всички стоманени елементи се предвижда нанасяне на трипластова антикорозионна защита, като преди нейното полагане се извършва пясъкоструене, с което се премахват старите пластове от нея. Строителните дейности продължават без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. Ремонтът на 400 метровия участък се очаква да приключи до края на ноември. След края на ноември платното ще бъде отворено изцяло за преминаване. Тогава ще започне ремонтът и на другата лента.

Колкото до трафикът, то за последните 24 часа през моста са преминали над 2800 камиона. 1435 от тях са влезли в България, а 1395 са напуснали страната. По-подробна справка показва, че от 16 септември до днес от България през Дунав мост при Русе са излезли 12 044 тира. Влезлите пък са 11 147. Общият брой пък на леките коли, напуснали страната за тези дни е 25 437.

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest