Региона

Община Варна удължи срока за набиране на оферти за временна сграда на дом „Гергана“

Община Варна удължи до 5 септември срока за набиране на оферти за временно ползване на сграда или част от сграда за предоставяне на две социални услуги – Дом за стари хора „Гергана“ и Дом за пълнолетни лица с физически увреждания.

Периодът, в който потребителите на двете услуги следва да бъдат преместени, е от 1 октомври 2024 г. до 31 януари 2026 г. Временна сграда на дома се търси във връзка с ремонта на дома, за който Община Варна получава близо 7,7 милиона лева по Националния план за възстановяване и устойчивост.

Комплексът Дом за стари хора „Гергана“ и Дом за пълнолетни лица с физически увреждания функционира в сегашната си сграда от 35 години. През това време са правени единствено частични ремонти.

Временната сграда трябва да е на територията на община Варна и да разполага поне със 140 места. Толкова са необходими за двата вида услуги в комплекса: за Дома за стари хора „Гергана“ – 100 души и за Дома за пълнолетни лица с физически увреждания – 40 души.

Сградата трябва да отговаря и на следните минимални изисквания: да има самостоятелен вход и осигурен достъп за хора с увреждания. В случай, че сградата е на етажи, да има работещ асансьор. Двете услуги могат да ползват една сграда, само в случай, че имат отделен вход/изход за потребителите.

За Дома за стари хора „Гергана“ са необходими 35 обзаведени стаи за по двама или трима потребители, със самостоятелен санитарен възел и минимална квадратура 15 кв. м., а за ДПЛФУ – 20 стаи за по двама потребители.

И за двете услуги е задължително наличието на дневна зала, стаи за служителите и за здравен кабинет, регистрирана кухня по Закона за храните с трапезария за хранене или оборудвано помещение за разливочна на готова храна. Необходимо е наличието на паркинг и достъп за специализиран транспорт за превоз на лица с увреждания.

И за двете услуги е важно да има осигурени всички противопожарни изисквания, както и изискванията на РЗИ и ОДБХ за здравословни и безопасни условия на ежедневно хранене на потребителите. Допълнително, но не задължително, изискване е да има възможност за пране на постелъчния инвентар и за самостоятелно пране на потребителите на услугите.

Заинтересованите юридически лица могат да подадат оферта в Деловодството на Община Варна, на адрес: гр. Варна, бул. „Осми приморски полк“ №43 до 17:30 часа на 05.09.2024 г. Всички подадени в срок предложения ще бъдат разгледани от специално назначена комисия.

Още подробности относно изискванията и необходимата документация – на адрес: https://www.varna.bg/bg/2531.

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest