Над 500 зрители аплодираха операта „Травиата“ на великотърновския театър на Царевец

Над 500 зрители аплодираха операта „Травиата“ на Джузепе Верди, която беше представена сред естествения декор на крепостта „Царевец“ във Велико Търново.

С най-новото заглавие в своя афиш екипът на Музикално-драматичния театър „Константин Кисимов“ в старата столица участва в шестото издание на Летен сезон на българските оперни театри „Сцена на вековете”. За премиерата на спектакъла в двореца на българските царе пристигнаха ценители на изкуството от цялата страната,  както и гости от различни държави.

Многобройната публика, препълнила до край всички седящи места в секторите на хълма Царевец, възнагради щедро с овации блестящото изпълнение на солисти, хор, балет и оркестър на великотърновския театър. Спектакълът с режисьор Петко Бонев и диригент-постановчик доц. Георги Патриков е изключително жанрово предизвикателство за театъра. В постановъчния екип участват още диригентът Васил Вълчев, сценографията и костюмите са на Лидия Къркеланова, хормайстор е Яница Първанова, концертмайстор – Милена Байнова, хореограф – Катя Богданова. Партиите на Виолета Валери изпълняваше звездата на МДТ Симона Кодева, а гост-солистите Димитър Зашев и Добромир Момеков излязоха на сцената като Алфред Жермон и Жорж Жермон.

Втората премиера на „Травиата“ на именития италиански оперен майстор Джузепе Верди ще бъде в голяма зала на МДТ „Константин Кисимов“ на 27 юли от 19 часа. Билети се продават на касата на театъра и в Туристическия информационен център на ул. „Христо Ботев” № 5 във Велико Търново.

Спектакълът съчетава по уникален начин музикалната и театралната драматургия, която носи идеята за катарзис и извисяване чрез любовта, саможертвата и страданието. Елементите в оперното действие са максимално експресивни и до голяма степен разчупват мита за статичността на оперния жанр. Въпреки динамиката на пластичните и мизансценните решения, „Травиата“ на великотърновския театър предлага класически прочит на заглавието в оригинал на италиански и максимална близост до заложеното в либретото. От литературния първоизточник – „Дамата с камелиите“ на Александър Дюма-син, е заимствана идеята за темата на втори план. Това е любимата на Виолета Валери клавирна пиеса „Покана за танц“ от Вебер. Фрагменти от нея звучат в началото на първо и второ действие като израз на безкрайната й самота, но и като копнеж за щастие.

Pin It on Pinterest