Кметът на Сливен: Велоалеята на булевард „Георги Данчев“ да се премахне от пътното платно!

Велоалеята на булевард „Георги Данчев“ да се премахне от пътното платно и да се работи за разполагането й на тротоара.

Това възложи кметът Стефан Радев на екипа по управление на проекта. В началото на декември той поиска алтернативен вариант за участъка по булеварда от 4 пощенски клон до
кръговото кръстовище и специалистите предложиха велоалеята да се разположи на тротоара. След представеното от тях становище, кметът предлага това да се случи по целия булевард.
„Разговарях с много хора и непрекъснато чувам различни мнения
и предложения в тази посока. Това, което предложи екипът, е за единия участък,
но аз смятам, че в тази ситуация трябва да се отиде и по-далеч – да използваме
тротоара по цялото протежение на булеварда и да премахнем алеята от пътното
платно. Дал съм указания да се работи по тази възможност“, каза кметът пред
журналисти на последния за тази година брифинг.
За целта е необходимо становище на Общинския съвет на
следващото му заседание кметът ще внесе предложение за промяната.
Стефан Радев подчерта, че като кмет е длъжен да реализира новите
политики за екологично развитие на градовете, но и се съобразява с обществените нагласи. По думите му има нужда от единомислие в обществото, че зелените политики са много важни.
„Необходим е общ консенсус, че екологията като част от качеството на живот трябва да бъде изведена на първо място, с което е свързан най-амбициозния план на Европа. В следващите години е добре да търсим общо разбиране за важността на тази тема, включително и с промените, които се налагат в утвърдения ни начин на живот. Затова смятам, че дебатът, който започна за велоалеите като елемент от зелените политики, пое грешна посока и поглъща многообществена енергия, без да е продуктивен. Затова трябва да направим компромис, да се даде спокойствие на една част от хората, но и да не пренебрегваме интересите на велосипедисти и пешеходци“, каза кметът.
Той информира, че първоначалният план за изграждане на велоалеите е включвал и други улици в града като „Братя Миладинови“, „Г.С. Раковски“, „Великокняжевска“ и др., но са отхвърлени на по-ранен етап и са търсени алтернативи.
Кметът подчерта, че веломрежата се създава не само за движение в свободното време, а използване на велосипедите като алтернативен транспорт на фона на покачващия се стремглаво брой на автомобилите в града – над 5 000 през последните няколко години, което създава проблеми в качеството на живот на хората.

Pin It on Pinterest