Региона

Благомир Коцев: Ръководството на „Градски транспорт“ не е казало защо се правят съкращения в дружеството и не е представило щатните разписания

Няма гаранционно обслужване на новите електробуси, дружеството се води към декапитализация, съобщиха шофьорите от общинското дружество на среща с кмета и заместник-кметове снощи

Община Варна дава близо 30 млн. лв. годишно за заплати и други разходи за градския транспорт. Много е тези важни пари да отиват за добри условия на труд и добри заплати. Имали сме срещи със синдикатите – КНСБ и КТ „Подкрепа“, но искам да чуя лично вас, без посредници. Принципал на дружеството е Общинският съвет, който назначава съвета на директорите и изпълнителния директор. Ръководството обаче не желае да предостави щатното разписание с получаваните заплати, които изплащаме от парите на варненци. Не ни е казало и защо прави съкращения, които са изненадващо за нас. За мен е важно да чуем вашата гледна точка как се управлява дружеството. Това заяви кметът на Варна Благомир Коцев на среща със снощи с шофьорите и служители от общинското дружество „Градски транспорт“, организирана по негова покана. Той каза още, че не среща съдействие за предоставяне на изисканата информация от Общинския съвет. По думите му съветниците препращат ръководството на общината към НАП и НОИ. 

Още с влизането си в Община Варна се търсят да бъде направен одит на цялата община и „Градски транспорт“ в това число. Ръководството отказва да предостави щатното разписание, но в никакъв случай не сме наредили съкращения, каза кметът в отговор на въпроса от синдикатите, според които директорът на дружеството обяснява на хората, че под натиск на общината уволнява персонал. Започналият по заповед на кмета одит в дружеството ще се прави на етапи, като първо ще се анализират процесите, управлението, щатното разписание, заплатите, функциите, каза още Коцев.

Община Варна дава дори повече пари за издръжка на дружеството, от това, което „Градски транспорт“ е заявено. За девятмесечието на тази година вече сме платили над 17 млн. лв. за заплати, а до края на годината сумата ще надхвърли миналогодишната. Сумите се плащат авансово всеки месец, обяснява заместникът-кметът по финансите Христо Рафаилов и също така изразява недоумение, защото при това положение има проблем с размера на плащанията и другите плащания за хората.

Имаме проблеми с поддръжката на превозните средства. Няма гаранционно обслужване на новите електробуси – всичко, което се счупи, остава така, а доставките се правят на принципа „проба – грешка“, казват шофьорите. Те се оплакаха още, че е недостатъчно да има само една станция за бързо зареждане на ЖП-гарата, която създава напрежение. Шофьорите се оплакаха от недобрите условия на труд – в халето с превозните средства е по-студено, отколкото извън зимата, посочиха те.

Част от работниците изразиха опасения, че дружеството се води умишлено към декапитализация и че цялата инвестиция от общински, държавни и европейски пари те недоумяват, защото няма поддръжка на подвижния парк и защо 20 от общо 60 броя нови колонки за зареждане на електрически автобуси вече не работят , но и нямат поддръжка. Те не бяха съгласни и със сливането на двата гаража – тролейбусни и автобусни, защото това, според тях, вреди на процесите.

Заместникът-кметът Диан Иванов заяви, че ще се сигнализират компетентните органи, че новите електробуси нямат поддръжка, защото са в гаранция. Той посочи още, че при първоначалните данни на одита, са открити нарушения по отношение на резервните части, поръчките, конкурсите и търговете.

Шофьорите се оплакаха и от неактуализираната с години транспортна схема, при която автобусите от няколко линии минават по едно и също време, а след това има дълги интервали без обслужване. По думите на заместник-кмета Рафаилов, през 2014 г. Общината е платила близо половин милион лева за нова транспортна схема, която впоследствие е останала в касата на един заместник-кмет от стария екип, чието име не е посочено. Той допълва, че в момента се работи по билетната система, за което Община Варна е инициирала нова процедура с възможност за заплащане на превозните документи чрез дигитални решения и карти.

Процедурата за въвеждане на нова транспортна схема е дълга, като при изработването й ще се вземе и мнението на самите шофьори, каза още Рафаилов. Ще вземем всички ваши оплаквания и ще ви поддържаме в хода на развитието на всички процеси в „Градски транспорт“, каза кметът Благомир Коцев, като отговори категорично на въпроса, дали ще предостави резултата от предвид одита на работниците.

На срещата освен заместник-кметовете по финансите Христо Рафаилов, по правните въпроси – Диан Иванов, присъства още зам.-кметът по сигурността – Илия Коев, служители на контролните органи в Общината, както и директорът на ОП ТАСРУД Георги Киряков.

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest