ПП АБВ настоя интермодалният терминал в Пловдив да премине в управление на БДЖ чрез подхода при създаването на Държавна петролна компания

ПП АБВ настоя интермодалният терминал в Пловдив, който беше отдаден от правителството на Борисов през 2016 година на концесия за 27 години, да премине в управление на БДЖ чрез същия подход, приложен при създаването на Държавната петролна компания.

Пред медиите председателят на партията Румен Петков изтъкна наличието на логическа последователност в двата примера.

„Интермодалният терминал е предоставен на концесия на ПИМК. Компанията ще плаща по 5000 лв. на месец на държавата, а в същото време държавата е инвестирала повече от 12 млн. лв. Правят впечатление два важни въпроса – не ДНСК и РДНСК са утвърждавали строителните документи за изграждане на терминала, а лично министър Лиляна Павлова и лично министър Петя Аврамова. Това е прецедент отделни министри да се ангажират с такъв проект. Обслужването на този терминал е било на най-високо правителствено ниво. Краткият анализ показва, че от контейнер фирмата печели между 75 и 140 евро. Министър-председателят декларира преди откриването на терминала, че там ще бъдат обработени 40 хил. контейнера годишно, което означава около 4 млн. евро годишно. Защо не ги даваме на БДЖ? Това би било най-печелившото предприятие на българската държава. Апелирам прокуратурата да разгледа случая. Кое е мотивирало министър Лиляна Павлова и министър Петя Аврамова лично да управляват процеса и да прескочат подчинената си ДНСК. Това са изключения за огромна сума пари“.

Pin It on Pinterest