Пламен Милев: Бизнесът не може без държавата, но и държавата не може без него

Спорен е въпросът кой от кого се нуждае повече, но то е малко като кокошката и яйцето.

За националните приоритети е важно държавата да се разглежда като партньор, а не някакъв администратор или клиент при създаването и развитието на бизнеса в България. Можем да се опрем на три основни стълба. Духът и културата на страната, финансовите възможности, както и географските. Дух и бизнес звучи странно. Но да не забравяме, че България е в основата на славянската писменост и книжовност. Бизнесът трябва да се възползва от тях. Да бъдеш Сърце на славянската цивилизация и просвещение е огромна отговорност. Тук е и мястото на държавата и нейната политика – да укрепва ролята ни в областта на Европейския културен процес.Финансите също са от значение. В търговските банки има над 90 млрд. лв. “спящ” капитал. Предлагането на гъвкави финансови програми и европейските фондове могат да събудят „заспалия“ финансов ресурс и да стимулира българската икономика. Формите са различни, но държавата може да разнообрази социалните и пазарни политики. Кооперативния и акционерен бизнес модел е едно от решенията. И накрая, но не на последно място. През България минават 4 от 10-те паневропейски транспортни коридори, сред които и река Дунав – втората по дължина река в Европа, паневропейски транспортен коридор 7, който свързва Северно море с Черно море чрез речния канал Рейн – Майн – Дунав. Какво пречи на България, да се превърне в глобален балкански логистичен център, свързващ Европа с Близкия Изток? География, стратегическо местоположение, готов транспортен коридор. Всичко това е в ръцете на държавата и бизнеса, но заедно. Това е грижата за хората, които живеят тук.

купуването и продаването на гласове е престъпление

Pin It on Pinterest