ЕК предлага ново законодателство за политическата реклама, избирателните права и финансирането на партиите

Европейската комисия представи днес предложение относно прозрачността на политическата реклама и определянето на целевата ѝ аудитория като част от мерките за защита на почтеността на изборите и на открития демократичен дебат.

Предложените правила ще изискват всяка политическа реклама да бъде ясно обозначена като такава и да включва определена информация, например кой е платил за нея и каква сума. Техниките за целево насочване и подсилване ще трябва да бъдат обяснени публично с безпрецедентни подробности, а използването на чувствителни лични данни без изричното съгласие на съответното лице ще бъде забранено.

Комисията предлага също така да се актуализират действащите правила на ЕС относно „мобилните граждани“ на ЕС и тяхното право да гласуват на европейски и общински избори и относно европейските политически партии и фондации.

Предложенията ще бъдат обсъдени от Европейския парламент и от Съвета. За да се гарантира, че изборите за Европейски парламент през 2024 г. ще се проведат при спазване на най-високите демократични стандарти, целта е новите правила да влязат в сила и да бъдат изцяло приложени от държавите членки до пролетта на 2023 г., т.е. една година преди изборите.

Pin It on Pinterest