Общество

Защо в метрото в Санкт Петербург станциите са със затварящи се врати?

В метрото в Санкт Петербург има няколко станции от затворен тип.

На тях няма да видите влак. Перонът е отделен от тунелите със стени, в които са вградени автоматични врати. Те се отварят едновременно с вратите на пристигащия влак. В Москва няма такива станции.

За първи път решението е приложено на станция „Парк на Победата“ през 1961 година. В продължение на 11 години, до 1972 г., в Ленинград са построени 10 такива станции – на синьото и зеленото разклонение.

Свободни източници

Станциите от затворен тип позволяват да се намалят разходите и да се опрости строителството – през 1960-те години това се превръща в решаващ фактор. Тогава е по-изгодно да се издълбаят отвори от перона в тунела, отколкото да се прави оформление на на станцията в тунела. Освен това новите конструкции са по-безопасни за пътниците.

Mikhail (Vokabre) Shcherbakov (CC BY 2.0)

Но експлоатацията е по-сложна: не всички видове влакове са подходящи за такива станции. Разстоянието между вратите на вагоните трябва да съответства на разположението на тези така наречени „хоризонтални асансьори“. Затова по различните клонове на метрото в Санкт Петербург се движат различни влакове. И накрая, поддръжката на самите „асансьори“ изисква допълнителни средства.

автор: ЮЛИЯ ХАКИМОВА

източник: bg.rbth.com

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest