Вижте как Западът демонизира СССР

Съветските художници създават хиляди пропагандистки плакати, за да покажат превъзходството на комунизма над капитализма.

Съперниците на СССР от капиталистическия свят обаче не са по-малко креативни.

„Това ли ни очаква утре? Америка под комунизъм“ – това е комикс, изобразявщ комунистическо поглъщане на САЩ и разпускането на американската демокрация през 1950-те години.Кели Шейн и Уди Комптън/Образователно дружество на катехитичната гилдия, 1947 г.

Този плакат изобразява социализма като дяволско същество, което се опитва да задуши просперитета.Този плакат е поръчан от Консервативната партия във Великобритания през 1909 г.

Този плакат е поръчан от Консервативната партия във Великобритания през 1909 г.Archive photo

Французите не са изключение. Това е корица на книга, отпечатана през 1935 г., която представя какво би означавал болшевизмът за Европа; 5 години до нацистката окупация на Франция през 1940 година.Imperial War Museum

„Би ли живял в сянката му?“ Този риторичен въпрос е зададен от датски художник.Archive photo

„Погледни зад маската! Комунизмът е смърт“. Този плакат, изобразяващ маска на Йосиф Сталин и череп отзад и в момента е достъпен чрез Библиотеката на Конгреса.Библиотека на Конгреса

Някои западни бизнеси използват „Червения Страх“ като начин да развият своите търговски интереси, а също за да създадат привлекателна реклама. Тази компания за производство на хавлии твърди, че „уважението на служителите към компанията изчезва, ако тя не им осигурява подходящи за техния комфорт учреждения“, като се намеква, че такива компании тайно „размножават“ болшевики. Archive photo

Радио „Свободна Европа“ иска дарения, като обещава на хората да се бори за свобода и срещу комунистите от тяхно име. „Всеки долар купува 100 думи истина“, твърди рекламата. Радио „Свободна Европа“

Този френски плакат от 1951 г. показва Сталин, който призовава към мир, но истинските му намерения са много по-зловещи. Библиотека на Конгреса

Корпорацията Bohn Aluminum & Brass апелира срещу заплахата от комунизъм през 1952 г., за да рекламира своята марка. Bohn Aluminum & Brass Corporation

Тази корица на книга изобразява Съветския съюз като айсберг, застрашаващ Щатите от потапяне.Impact publications, 1960

изтичник: RUSSIA BEYOND

Pin It on Pinterest