В Telegram за първи път се появиха официални реклами и ядосаха потребителите

Минималата сума за депозит за реклама е 2 млн. евро.

Но вместо световни брандове, в първите ракламни съобщения се появиха канали за криптовалута, дамска мода и курсове за пазарна търговия. Как стана така?

В края на октомври 2021 г. основателят на месинджъра Telegram Павел Дуров обяви пускането на официални рекламни съобщения. От момента на стартирането си този месиднжър не е официално монетизиран, въпреки че в него съществува и неофициален пазар за реклами, които собствениците на канали продаваха.

Официалните реклами в Telegram са малки постове до 160 символа без външни препратки и снимки. Те се появиха в канали с аудитория над 1000 абонати в най-долната част на лентата, до която се достига след преглеждане на всички съобщения. Всеки рекламен пост е отбелязан с думата Sponsored, с малък шрифт в ъгъла на съобщението.

Рекламите няма да се появяват в списъка с чатове, лична кореспонденция или групи. За показване на реклами месинджърът ще използва лични данни на потребителите, а всички съобщения ще са „ненатрапчиви“, обеща основателят му.TechCrunch (CC BY 2.0)

„В каналите в Telegram сега се срещат реклами, които се публикуват от самите собственици на Telegram канали във вид на обикновени съобщения. Официалните рекламни съобщения, които Telegram внедрява, ще бъдат много по-удобни за потребителите. Доходите от тези рекламни обявления ще позволяват на Telegram и занапред да предоставя на потребителите безплатни и неограничени услуги“, написа Дуров в своя канал.

Стойността на рекламите за 1000 показвания в месинджъра е 2 евро. Но минималната сума за попълване на рекламния кабинет е 2 млн. евро. От тях 1 млн. са депозит, който не се връща, ако рекламодателят не е похарчил 10 млн. през последните 12 месеца. В браншовите канали в Telegram се появиха предположения, че високите суми са определени, за да се привлекат големи рекламни агенции, които в бъдеще да препродадат своите квоти на по-малки клиенти.

Предполага се още, че реклами директно ще се купуват и от големи световни и руски компании. На практика след няколко дни в големите канали се появиха реклами на други тематични Telegram канали, които бяха създадени само няколко дни по-рано и успяха да съберат няколко десетки или стотин абонати. Каналите са посветени на новини, здраве, инвестиции и криптовалута.Legion Media

Рускоезичната аудитория и собствениците на канали се оказаха недоволни от нововъведението – според тях рекламите всъщност са натрапчиви и неуместни.

„Защо само криптовалута, защо не и пирамидална схема сега? Или маратон от желания, където трябва да дишате с утробата си и да привличате пари?“, пише руската журналистка, телевизионна водеща и бивша кандидатка за президент Ксения Собчак.

„Усещането е, че някой създава мрежа от най-популярните теми и пуска реклами. Все пак да припомня, че още преди пускането на официалните реклами ни обещаха строги критерии на подбор. В крайна сметка това не работи“, заяви админът на канала „Русский маркетинг“.

„Реклама в ‘Телеграм’, минимален бюджет от 10 млн. евро на година. Очаквания: Apple, Samsung, BMW. Реалност: криптовалута, криптовалута, леви новинарски канали“, оплаква се @amima в Twitter.

Експертът в областта Фьодор Скуратов предположи, че рекламата за „нулева мрежа“ (тоест създадена от нулата) е закупена от някоя голяма агенция, която вече е внесла необходимия депозит.

В отговор на оплакванията Дуров обеща, че през ноември 2021 г. Telegram ще пусне функция за изключване на рекламите срещу пари. Стойността все още не се съобщава, но услугата ще се предоставя в два варианта.

В първия случай потребителите ще могат да купят абонамент, който ще позволява да не виждат реклами в своя месинджър. Във втория самите собственици на канали ще могат да поставят „невидими“ реклами в своите канали, които ще прикриват всички други рекламни съобщения, ако ги покриват по стойност на показванията. Освен това „невидимата“ реклама ще може да се поставя във всеки канал, не само в собствения.

„Продължаваме да работим над функциите, които позволяват Telegram да стане рентабилен проект. Нашите приоритети в този процес си остават интересите на потребители и авторите на съдържание“, заключи Дуров.

източник: RUSSIA BEYOND

Pin It on Pinterest