Общество

В Москва се проведе парад на ретро транспорта

В чест на 150-годишнината на московската трамвайна система десетки стари возила се разходиха по историческите си маршрути, следвани от модни съветски ретро автомобили.

Трамвайната система на Москва започва да функционира през 1872 г., като първоначално тя е конна и работи до 1911 година. На 4 юни 2022 г., 150 години по-късно, този ретро трамвай, задвижван от коне, оглави парада на ретро транспорта в Москва.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

По-долу е вторият най-стар трамвай – модел „Ф“ (лампов трамвай), който болшевиките пускат през 1925 г. на Булевардния пръстен.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

Това е напълно функциониращ трамвай „Ф“, в комплект с красивия му водач.Валерий Мелников/Sputnik

Московчани направиха огромно количество снимки, а някои късметлии успяха и да се повозят на тези исторически трамваи.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

Екстериорът и интериорът на ретро транспорта поразително се отличават от тези, с които могат да се похвалят съвременните машини.Мобилен репортер/Агенция „Москва“

Друг емблематичен трамвай се нарича „КТМ-1“. Той е произвеждан в Уст-Катавския вагоностроителен завод „С.М. Киров“ в Челябинска област между 1947 и 1961 г.Мобилен репортер/Агенция „Москва“

Този КТМ-1 никога не е използван в Москва, но е бил широко разпространен в други региони на Съветския съюз. Този конкретен екземпляр на снимката по-долу сега е действащ експонат на музея и е един от малкото останали екземпляри от този вид.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

А това е РВЗ-6, базов модел, произвеждан масово през 1960-те години в Рижкия машиностроителен завод. Трамваи от този вид са се движили по пътищата на много съветски републики.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

Парадът на трамваите следваше един от най-старите маршрути в Москва – от метростанция „Новокузнецка“ през моста над река Москва и до метростанция „Чистие пруди“. Към парада се присъединиха и ексклузивни ретро автомобили.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

Сред най-редките експонати на парада бяха тези от гаража-музей със специално предназначение. Например лимузина ЗИЛ-41047 на снимката по-долу.Валерий Мелников/Sputnik

ЗИЛ, Лихачовският автомобилен завод, произвежда камиони и автобуси, както и луксозни автомобили за съветските официални лица.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

Друг ексклузивен модел е микробусът от ЗиЛ-118К с прякор „Юность“ (Младост).Мобилен репортер/Агенция „Москва“

Микробусът „Юность“ така и не влиза в серийно производство, но това комфортно превозно средство прави фурор на международните изложения и Хенри Форд II дори иска да купи лиценз за производството му в САЩ (но Съветският съюз отхвърля предложението).Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

Друг луксозен автомобил е ГАЗ-13 „Чайка“ на автомобилния завод „Горки“.Валерий Мелников/Sputnik

Най-известните модели на парада са Москвич-402 – автомобил, произвеждан през 1956-58 г., който е и най-масовият,..Валерий Мелников/Sputnik

…и „Запорожец“ или ЗАЗ-965, малък автомобил, произвеждан в Запорожкия автомобилостроителен завод,..Валерий Мелников/Sputnik

…както и ГАЗ-21, изобразен на снимката по-долу, в много ярък тюркоазен цвят.Андрей Никеричев/Агенция „Москва“

източник: RUSSIA BEYOND

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest