Топ 5 руски стартъпа с глобални амбиции

Умна логистика, вертикално земеделие, интелигентна търговия на дребно – всички тези руски стартъпи имат какво да предложат на световните пазари.

За този списък сме избрали руски стартъпи с най-доброто съотношение инвестиция/перспективи за успех на пазара. Всеки от тях е сравнително нов (най-старият е основан през 2015 г.) и има глобални амбиции. Нека да ги разгледаме по-отблизо.

Intelligence Retail – ето как работи системата за търговия на дребно 2.0

Intelligence Retail

Докато търговската промишленост бавно се възстановява от кризата с новия коронавирус, решенията за преодоляването ѝ могат да дойдат от търговските технологии, на които много търговци на дребно възлагат надеждите си. Такива стартъпи като Intelligence Retail са готови да удовлетворяват търсенето.

Стартъпът предлага на своите клиенти Ай Ти управляван цифров модел на мърчандайзинг, който включва решения, базирани на компютърна обработка на изображения, AI и IoT. Компанията подчертава, че нейният продукт намалява разходите за одит при търговията на дребно, стимулира продажбите, повишава рентабилността и дори лоялността на клиентите.

Системата събира данни как се представят продуктите на пазара и помага на търговците да получат онлайн информация за празарните дялове, разпространението, промоциите и други.

Тези решения вече се използват в Русия, страните от ОНД, ЕС, Близкия изток и Латинска Америка. През 2020-а Intelligence Retailуспя да привлече $1,5 милиона за по-нататъшното си развитие и разрастване.

Fura      

Fura

Fura се фокусира върху логистиката и тежкотоварните камиони. Това е технологична платформа, която предлага контрол и оптимизация чрез мрежа от потребители.

Компанията предлага два основни продукта: Fura Navigator и Fura Trace. Първото е приложение за навигатор, което вече се използва от 140 000 шофьори на камиони, според компанията. Потребителите могат да намерят маршрути, да научат повече за околната инфраструктура за камиони, да споделят гласови съобщения и т.н.

Компанията твърди, че платформата прави логистиката с 60% по-бърза и спестява пари на клиентите. Марки като AB InBev, Coca-Cola, Miratorg и Danone са сред клиентите ѝ.

Този стартпъп е основан през 2017 година от двама студенти – Филип Газманов и Артур Зазоян. Според Rusbase те вече са привлекли инвестиции от $1 милион и планират да навлязат на пазара в САЩ.

Sizolution – код без стрес        

Sizolution

Ако обичаш да пазаруваш, но мразиш пробните, ще се насладиш на Sizolution, приложението, което знае размера на облеклото. То е разработено от трима възпитаници на Московския институт по физика и технологии.

Технологията ще анализира мерките на тялото ти, за да ти предложи дрехи с правилния за теб размер. Можеш да избереш да попълниш въпросник или просто да си направиш селфи в цял ръст и да отидеш да пазаруваш без никакви излишни въртели. Компанията твърди, че по този начин клиентите ѝ никога няма да вземат грешен размер и следователно ще имат по-добро преживяване в магазина.

Sizolution е и технология, която лесно може да бъде интегрирана на уебсайтове и приложения. KupiVIP, Bask, Decathlon и Ostin са сред сайтовете, които вече използват тази технология. През 2019-а общите инвестиции в компанията са оценени на $500 000. През 2020 година Sizolution стана една от 20-те руски стартъпа, избрани от Microsoft да се присъединят към програмата Global Pilots, чиято цел е да подпомага на иновативните проекти да навлязат на глобалния пазар.

iFarm – зеленчукова реалност

iFarm

iFarm е основана в Новосибирск през 2017-а, когато понятието вертикално земеделие не е толкова добре познато, както е днес. Простата идея – растенията да се поставят на рафтовете и да бъдат оставени да растат се оказва а голям търговски успех.

През 2019-а iFarm е привлякла $1 милион. Стартъпът се разраства бързо и планира да отвори нови съоръжения във Финландия, Беларус и Казахстан. Неотдавна компанията прибави към продуктите си и iFarm Cropper – мини ферма за ресторанти и кафенета.

През идните години iFarm планира да отглежда над 200 вида растения във вертикални ферми в Близкия изток, Европа и САЩ. Стратегията за развитие на компанията включва и отваряне на нови офиси за продажби и модернизация на сегашните съоръжения. Според стратегията на компанията през 2025 г. iFarm ще има над 1 милион квадратни метра вертикални ферми.

Wasteout – интелигентна екосистема за боклук        

Когато Ай Ти се захваща с управлението на пазара на отпадъците, това води както до икономически, така и до екологични ползи. Wasteout, един от най-иновативните стартъпи в областта, работи за оптимизацията и контрола на пазара на отпадъци.

Той предлага на своите клиенти система от интелигентни кошчета за боклук и онлайн платформа, която да я контролира. Операторите могат да видят температура и други параметри на всеки боклук дори чрез бавната 2G/GPRS връзка и да получават известия, когато контейнерът е пълен.

Към камионите за извозване на смет е свързана и онлайн-платформа, предлагаща най-ефективния маршрут. Този подход е рентабилен и по-екологичен поради оптимизацията и управлението на ресурсите.

Wasteout се подкрепя от местни руски инвеститори и набра 2,5 млн. руб. (близо $30 000) през 2018 година. Стартъпът планира да навлезе на чужди пазари.

автор: РОМАН БОСИКОВ

източник: bg.rbth.com

Pin It on Pinterest