The National Interest обясни тайната на успеха и дълголетието на Су-27
Списанието The National Interest провери защо изтребителят Су-27, създаден в разгара на Студената война, все още не се е „пенсионирал“.
Както обяснява журналистът Калеб Ларсън, той е създаден като част от теорията за смесения въздушен бой, когато голям брой евтини и не толкова добри самолети са допълнени от по-малко, но по-модерни и скъпи самолети, пише „Российская газета“.
Тази подредба трябва да умножи силата, което позволява да се използва общия брой изтребители възможно най-ефективно.
Допълнение към Су-27 е МиГ-29. По своята аеродинамична конструкция е подобен на него, но е по-малък и не толкова функционален.
Су-27 е разработен като пряк конкурент на американските самолети от семейството на F-14 и F-15. Това е отразено в неговата конструкция. Максималната скорост на изтребителя е около 2,35 Маха, а за ракети и бомби има десет точки на окачване.
Като изтребител за далечни разстояния с въздушно превъзходство Су-27 има за задача да охранява границите на Съветския съюз от американски бомбардировачи, а също така е и многоцелеви изтребител.
В допълнение, може да се използва за съпровождане на съветски бомбардировачи с голям обсег като Ту-160, Ту-22М и Ту-95.
В глава „Трепти като пеперуда, жили като пчела“ авторът отбелязва, че Су-27 е изключително маневрен. Неслучайно пилотажната група „Русские витязи“ лети на по-новите му модели. Той е в състояние да изпълнява фигури като „Кобрата на Пугачов“.
Срокът на служба на изтребителя Су-27, подобно на друга съветска военна техника, е увеличен поради постепенното усъвършенстване.
Съществува и широк спектър от варианти на Су-27, разработени както за Съветския съюз, така и за Руската федерация, а също и за износ.
Представителите на Flanker са значително подобрени в сравнение с първоначалната конструкция на Су-27. Те се отличават с подобрена авионика, увеличен обсег на полета или допълнителни възможности, като щурмова атака срещу наземни цели.
Това е успехът на Су-27: маневрен изтребител, който се усъвършенства стъпка по стъпка, превръщайки се в широко семейство от самолети. Те са в експлоатация и до днес както в страните от бившия Варшавски договор, така и в Близкия изток, в Латинска Америка и Африка.
Въпреки широкото разпространение на стелт самолети, Су-27 вероятно ще остане на въоръжение в държави, намиращи се в зоната на по-малко интензивни конфликти, които нямат свои собствени изтребители и съвременни средства за ПВО.
източник: RUSSIA BEYOND