Руският сладолед е все по-търсен в чужбина

През първото тримесечие на тази година износът на сладолед от Русия се е увеличил с над 60%

. Печалбите в този сегмент от външната търговия достигнаха 11,5 млн. евро. Студеното лакомство се купува предимно от американци (4 млн. евро).

Това съобщиха от Федералния център за развитие на експорта в агропромишления комплекс (ФГБУ „Агроэкспорт“) към министерството на земеделието, пише MilkNews.

Основен двигател са доставките на сладолед в САЩ, които нараснаха цели 3,7 пъти – до 1900 т за 4 млн. евро. Експортът на този вид продукция в САЩ се развива последните години и в началото на 2021 г. страната се нареди сред лидерите по закупуване на руски сладолед.

На второ място са доставките за Китай, които нараснаха с 43% до 576 т във физическо изражение и с 66% до 2 млн. евро в парично изражение. През март 2021 г. Китай разшири списъка си с руски доставчици на сладолед, в резултат на което към текущия момомент, съгласно данните на „Росселхознадзор“, право на експорт имат 48 предприятия.

Според Игор Московцев, генерален директор на млекопреработвателния завод в Кореновски, един от най-големите руски производители на сладолед, експортното предложение включва същия асортимент, който се продава в страната.

„Най-типичният руски сладолед, чашка, в чужбина се нарича „руска чашка“. Ето защо този вид сладолед е основният продукт. В традиционните руски сладоледи влизат „лакомка“, любим на родените в постсъветското пространство. „По-предпочитани сред чужденците са рожките, както и сладолед с различни комбинации от вкусове“, каза Московцев пред MilkNews.

източник: RUSSIA BEYOND БЪЛГАРИЯ

Pin It on Pinterest