Построеният от нулата ракетоносец Ту-160М извърши първия си полет

Историческото събитие за руската авиационна промишленост се състоя в столицата на Татарстан.

От летището на Казанския авиаиционен завод (филиал на „Туполев“, който влиза в състава на „Ростех“) излетя първият новопостроен Ту-160М. За това съобщиха от пресслужбата на държавната корпорация.

Полетът се извърши на височина 600 м за около 30 минути. Екипажът от летци-изпитатели изпълни маневри, позволяващи да се провери устойчивостта и управляемостта на самолета във въздуха, пише „Российская газета“.

Припомняме, че производството на легендарните „Бели лебеди“ започва в началото на 1980-те години. Построени са общо 8, а след това Съветският съюз се разпада. В постсъветска Русия дълго време не могат и да помислят за създаването на такива гиганти – но старите самолети са запазени. И чак през 2018 г. президентът взе решение за възраждането на производството на Ту-160 в модернизирана версия.

Бе сключен договор между министерството на отбраната на Русия и „Туполев“, като в най-кратки срокове конструкторската документация на самолетите бе дигитализирана. Възстановена е технологията на вакуумно заваряване на титанови изделия и производството на агрегати за него.

Както поясни министърът на промишлеността и търговията на Русия Денис Мантуров, възстановен е пълният цикъл на производство на Ту-160, но вече с използване на модернизирани двигатели, системи за управление на навигацията и въоръжението.

За строителството на ракетоносеца трябваше да се модернизира и самият Казански авиационен завод. Обновено е оборудването на цеховете, летателно-изпитателната база, пусната е и най-голямата в света инсталация за електронно-лъчево заваряване и вакуумно каляване на титан.

„Ту-160 е един от най-мащабните и високотехнологични проекти на авиационната промишленост. Реализацията на тази програма изискваше не само обновяване на производствените мощности, но и създаване на принципно нова дигитална работна среда за проекта. Основното значение на днешното събитие е в това, че новата машина е напълно построена отново, от нулата“, подчерта генералният директор на ОАК Юрий Слюсар. „Новата машина е с 80% обновена и модернизирани системи и оборудване.“

източник: RUSSIA BEYOND БЪЛГАРИЯ

Pin It on Pinterest