Какви влакове могат да се видят в Московското метро?
В едно от най-натоварените метра в света има влакове от 1970-те и най-модерните от 2020-а година.
81-717/714 „Номерной“
Mos.ru; HartOve (CC BY-SA 4.0)
Тези влакове от серията 81-717/714 са разработени още в средата на 1970-те години, но до ден днешен шумните „старчета“ возят пасажери в столичния метрополитен. Различните модификации на така наречените „Номерни“ може да се видят в държави от бившия СССР, както и в България, Полша и Чехия.
„Русич“
Yauza02 (CC BY 3.0); Mikhail (Vokabre) Shcherbakov (CC BY-SA 2.0)
Пуснати през 2000-те години „Русич“ първоначално е планирани за използване по откритите линии на метрото. Тези влакове стават първите с монтирана система за отопление, а след това към нея е добавена и климатична такава.
„Ока“
Трансмашхолдинг; Евгени Самарин/Преслужбна на правителството на Москва
Създадените през 2010-те влакове „Ока“ се отличават от предшествениците си с просторни и удобни кабини за машинистите. За пасажерите е добавено повече място за детски колички и колички за инвалиди. Точно в „Ока“ (в някои нейни модификации) за първи път се осъществява непрекъснатата връзка между вагоните.
„Москва“
Chevrcam (CC BY-SA 4.0)/Преслужбна на правителството на Москва
Всички влакове „Москва“ са проектирани да нямат пречка за преминаващите от един вагон в друг по време на движение. Те са пуснати през 2016 година. Пътниците могат да използват USB зарядни за телефони. В тези вагони има таблети със сензорни дисплеи, които притежават интерактивно приложение за навигация в метрото на руски и други езици.
„Москва-2020“
Фуад Шахвердиев (CC BY-SA 4.0)/Преслужбна на правителството на Москва
„Москва-2020“ е следващ етап в развитието на предишния едноименен модел. Тук са увеличени количеството на USB зарядните устройства, а седалките са направени по-меки. Вратите, които са изцяло стъклени, са с увеличена ширина (1,6 м вместо досегашните 1,4 м), което позволява на влизащите и излизащите пътници да не се бутат едни в други.
автор: БОРИС ЕГОРОВ
източник: bg.rbth.com