Общество

Какви стоки рекламира СССР в чужбина?

Някои от произведените в Съветския съюз продукти се превръщат в известни марки в някои капиталистически страни.

Съветската реклама е уникален феномен. На теория, няма реална нужда от реклами в съветската планова икономика, характеризирана с недостиг на потребителски стоки и липса на реално разнообразие.

От друга страна, в СССР има доста реклама. Съветската рекламна индустрия започва да се разраства през 1960-те и 1970-те, когато държавата учредява няколко рекламни агенции с цел създаване на всякакви реклами: плакати, видеоклипове и други по-нетрадиционни формати, като сувенири например.

Някои от съветските производители са в изгодната позиция да продават изделията си в чужбина. В капиталистическите икономики на западните държави рекламата се превръща в един от основните фактори за съветските производители, желаещи успешно да пласират стоките си на чуждестранните купувачи.

Тази тенденция ражда някои интересни плакати, рекламиращи съветски алкохолни напитки, цигари, коли, машини, електроника и дори състезателни коне.

Водката, произведена в СССР, е може би най-естественият избор за реклама и продажба в чужбина.

Архивна снимка

„Опитайте популярната руска водка, известна с превъзходното си качество, съблазнителен външен вид и изискан вкус“, гласи един такъв плакат.

Поради това култовата марка „Столичная“ се рекламира усилено в чужбина.

Архивна снимка

Архивна снимка

Освен най-прочутата руска напитка, се рекламират и съветски вина и шампанско.

Архивна снимка

Архивна снимка

Черният хайвер, произведен в СССР, се рекламира като скъп деликатес, който може да превърне всяко „парти“ в „събитие“ с главно „С“.

Архивна снимка

Съветските цигари „Тройка“ се рекламират с плакат, на който е нарисуван традиционният впряг с три коня, дърпащи шейна.

Архивна снимка

Съветската автомобилна индустрия също рекламира продукцията си пред чуждестранните потребители.

Модели като „Москвич“ и „Волга“ са добре познати в чужбина.

Архивна снимка

Архивна снимка

„Москвич-408 е най-добрият избор!“, гласи една от рекламите.

Архивна снимка

Архивна снимка

Но истинската успешна история на съветската автомобилна индустрия е „Лада“, особено джипът ЛАДА „Нива“. Колата е надеждна, издръжлива и е на конкурентна цена. Всички тези аспекти са изтъкнати в множество печатни и видеореклами.

Архивна снимка

Архивна снимка

Архивна снимка

Някои реклами използват женски образи, за да създадат красиви съобщения за модели като „ЗАЗ“, „Лада“, „Москвич“ и „Волга“.

Архивна снимка

Архивна снимка

Тази кинореклама за британската аудитория прави паралел между „Лада“ и диви африкански животни.

Архивна снимка

Има и други реклами за продажба на съветски часовници, електроника и фотоапарати на чуждестранни купувачи.

Архивна снимка

„Шейсет държави купуват руски фотоапарати. Когато си купите, ще разберете ЗАЩО“, твърди една от рекламите на известните съветски фотоапарати „Зенит“.

Архивна снимка

Съветското радиооборудване се рекламира с фокус върху съветските постижения в космическата надпревара между СССР и САЩ.

Архивна снимка

Архивна снимка

Дори съветските състезателни коне си имат своя собствена реклама!

Архивна снимка

Съветската авиокомпания „Аерофлот“ прави някои качествени реклами за чуждестранни пътници, пътуващи до СССР.

Архивна снимка

Архивна снимка

Освен всичко, изброено по-горе, СССР като държава се рекламира като перспективна туристическа дестинация. Ето някои примери.

Архивна снимка

Архивна снимка

източник: RUSSIA BEYOND

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest