Какви „чистачки“ и „пръскачки“ поддържат съветските улици чисти

Вижте как изглежда техниката за почистване на улиците в СССР.

Задачата да поддържат съветските улици и обществени места чисти се пада на комуналните служби. Те работят с машини, на които хората дават забавни имена заради въшния им вид.

Това „въоръжение“ обикновено се инсталира на обикновено шаси от камион.

Един от първите камиони е ПУ-2, базиран на ГАЗ-АА. Именно той поставя основните на голямото семейство съветска почистваща техника.Архивна снимка

Използва се и за почистване на сняг.Архивна снимка

Първите ПУ-2 имат големи широки четки отпред и няколко по-малки острани. Но тази конструкция си има недостатъци: става твърде тежка и поради това трудна за маневриране. И така през 1938 г. е сменена с ПУ-5.Почистване на улици в Москва. Почистващи машини ПУ-5 на шаси от ГАЗ-MM, 1938 г.

Почистване на улици в Москва. Почистващи машини ПУ-5 на шаси от ГАЗ-MM, 1938 г.Анатолий Гаранин/Sputnik

Четките с една и съща големина позволяват на конструкторите да намалят теглото за сметка на скоростта и маневреността.Архивна снимка

До 1946 г., след година работа, СССР успява да произведе около 40 нови ПУ-7.Архивна снимка

Междувременно през 1936 г. вече са се появили миещите машини ПУ-4, базирани на шаси от камион ЯГ-4.

На камиона се поставя водна цистерна с четири дюзи– две от горната предна страна и две отстрани.Архивна снимка

ПМ-4 мие „Градинският пръстен“ в Москва след марша на победените германци на 17 юли 1944 г.Архивна снимка

Постепенно се появяват по-добри версии на дюзите, които подобряват разпределянето на водата и правят струята по-равномерна.Архивна снимка

През зимата ПМ-4 се превръщат в снегорини.Архивна снимка

Междувременно в Ленинград (сега Санкт Петербург) се използват тези.Архивна снимка

ПУ-20, базиран на ГАЗ-51, се появява през 1950-те.Архивна снимка

Тази техника мие улиците с 5 дюзи и 3 четки – две отстрани и една отзад. Изминава средно по 9-20 км/ч с максимална скорост 4 км/ч.Архивна снимка

След това през 1960-те идва ПУ-53, която може да се монтира на камион ГАЗ-52-02.Архивна снимка

ПУ-53 имат хидравлични четки и два сменящи се контейнера, които събират боклук.Архивна снимка

Този жълт камион е истинска прахосмукачка на колела. ВПМ-53 е оборудван с четки с всмукателен ръкав, което създава и асоциацията.Архивна снимка

През 1950-те се появяват МП-10. Те имат 2 дюзи опред и една отстрани.Архивна снимка

През 1970-те се появява ново поколение машини за чистене. Те са базирани на ЗИЛ-130 и се казват ПМ-130. Изглеждат по-модерно и са по-маневрени.Архивна снимка

ПМ-130 могат да почистят път с широчина 15-18 метра.Архивна снимка

През късните 1970-те и ранните 1980-те в градовете идват KO-304, KO-309 и KO-002.Архивна снимка

А машините, които се използват в Русия днес, изглеждат така.ГБУ „Автомобилни пътища“

автор: НИКОЛАЙ ШЕВЧЕНКО

източник: bg.rbth.com

Pin It on Pinterest