Износът на московски сладолед се е увеличил с 35% за пет месеца

Основните страни-купувачи на московски сладолед са Казахстан, САЩ, Китай. Това съобщи Владимир Ефимов, заместник-кмет на Москва по икономическата политика и отношенията на собствеността и земята.

Според Ефимов през първите пет месеца на 2020 г. обемът на износа на сладолед от Москва се е увеличил с над 35% и възлиза на $12,76 милиона. „През първите пет месеца на тази година 5,34 хил. тона сладолед са били изнесени в други страни, което е с 26,7% повече в сравнение със същия период на 2019 година. От май 2020 г. московските производители имат нови пазари за продажби – Грузия, Монголия, Израел и Латвия“, каза заместник-кметът, цитиран от „Российская газета“.

Целият износ на руски сладолед през първите пет месеца на 2020 г. възлиза на $23,94 млн., което е с 11% повече в сравнение със същия период на 2019 година. Във физически план обемът на износа на сладолед се е увеличил до 11,18 хил. тона, което е с 23,7% повече в сравнение с януари-май миналата година. Според резултатите от миналата година Русия се е издигнала с 5 позиции в световния списък на износителите и заема 16-то място. Лидерите в тази класация са Франция, Германия, Белгия, Холандия и Италия.

Между другото, според Александър Прохоров, началник на московския отдел за инвестиции и индустриална политика, в общия руски износ на сладолед за пет месеца на 2020 г. делът на Москва е 53,3%, което е с 9,3% повече в сравнение със същия период на миналата година.

Pin It on Pinterest