Ил-102 от 1980-те, който никога не „помирисва“ барут

„Илюшин Ил-102 е изтребител-бомбардировач, който извършва първия си изпитателен полет на 25 септември 1982 година.

Въпреки че изглежда впечатляващо, армията в крайна сметка избира „Сухой“ Су-25, който влиза в производството.

Валерий Савелев/RussianPlanes.NET

Този „щурмовик“ се захранва от два двигателя „Климов“ РД-33И, а една от най-интересните му характеристики е картечницата за самоотбрана (като при Ил-2) – нещо, което не се вижда на самолетите от Втората световна война.

Ил-102 никога не влиза в производство, въпреки че от първия си полет през 1982 г. до последния през 1987 г. той няма никакви недостатъци, а по характеристики е дори малко по-добър от Су-25. Основната особеност на Ил-102 е кабината с място за втори член на екипажа, който седи с гръб към гърба на пилота. Именно тази кабина, според някои, изиграва решаваща роля за закриването на проекта.

Ил-102 е изложен в Института за изследване на полети „Громов“ в град Жуковский в Московска област.

Джим Нютън [GFDL 1.2]

автор: ЯКОВ ОРЕХОВ

източник: www.bg.rbth.com

Pin It on Pinterest