Общество

Денков, В Шенген ли сме?

Николай Денков, премиер: Ние имаме пълен Шенген! Това гласи решението на ЕК. Това, което остава, е да се подсигури дата, на която да влезем и със сухопътните граници!

Бизнесът- Велев-боец!

Васил Велев, АИКБ:  3% са пратките по въздух и вода. 97% са по суша. Не половината, а 97% не сме в Шенген. 

Пропуснатите ползи са над милиард годишно.

Трябва да има вето на България на австрийски инициативи! Трябва да има призив за непазаруване на австрийски стоки, неползване на австрийски услуги, италианските Алпи са по-хубави от австрийските! 

Ние не очакваме всички да се включат. То и в Априлското въстание не са се включили всички, но всички са се възползвали от резултата след това! 

Политикът Борисов- неинатлия!

Бойко Борисов, ГЕРБ: Колегата Велев каза, че трябва да се бойкотира австрийския бизнес в България, – от митниците още, проверките на камионите, да си го изкараме върху австрийския бизнес. Аз винаги съм мразил бойкотите, на инат правените неща. Със своите асоциации в Австрия – КАПШ, EVN, Strabag, Била, OMV – нашия бизнес да отиде при канцлера на Австрия. 

Васил Велев, АИКБ: При канцлера трябва да ходи президента, премиера. Те затова са избрани и получават заплати, за да си вършат работата. И понеже те очевидно не са си свършили работата, ние призоваваме хората да им помогнат! 

Пропускаме да печелим годишно над 1 милиард, при това пряко!

Илиана Беновска: Тоест вие, бизнесът, няма да търсите Карл Нехамер?

Васил Велев, АИКБ: А българските граждани могат да помогнат за това, като не ползват услуги от австрийски компании и не купуват австрийски стоки! 

Тези чакания по границите оскъпяват транспорта, оскъпения транспорт води до оскъпени стоки в магазините. 

Превозвачът Лалова- по-мъж от Денков

Йоана Лалова,ЕТК: Разходите за горивата. Горивата вече са двойни!Инфлацията се увеличава. В ТОЛ таксите се калкулира, защото, ако си вземеш маршрутна карта, тя е за времетраене. Колкото повече седиш, толкова повече трябва да плащаш! 

Тези камиони по 7-8 часа стоят на едно място. И се движат с по 5 минути, може по 1, с по метър, по 2.

Евродепутатът Новаков- шофьор

Андрей Новаков,ЕП-ГЕРБ:  Сега съм на Батровци. Два дни опашка. Шофьорите спят по кабините.Аз, с тях- да пазим камионите от бежанци. Да покажа на колегите си от Австрия, най-вече, че това нещо не може да продължава повече и така изглежда Шенген по въздух – опашки и трупане. Кога България трябва да бъде приета в Шенген по суша и море?

Получих безброй съобщения от българския шофьори да отида на Русе, на Видин, на Калотина, на Капитан Андреево. Защото, ако ние решим да приложим същия модел, утре ще наложим вето на европейския бюджет,докато не ни приемат в Шенген. 

Срамувам се, че моето правителство на моята държава постъпва по този начин!

Ние не сме в Шенген и не можем да нарушим шенгенското споразумение, ако вдигнем границите между България и Румъния, поне.

Димитров, превозвачът – сигурността

Димитър Димитров, КАПБ: Ясно трябва да си дадем сметка, че юздите са в една австрийска компания! ТОЛ системата е обект от националната сигурност, вследствие на което КАПШ , имайки достъп до цялата ни ТОЛ система, защото очевидно и кодовете ни липсват, както излезе от министър Цеков …300 камери по всички пътища!

Може да направите маршрутизация ние с вас къде се движим във всеки един момент! Дали, пък не е момента да си приберем тази ТОЛ система с цялата тази информация? Това го поставихме и пред министър Гвоздейков, и пред Асен Василев. И при предходните откази във връзка с присъединяването ни към Шенген. 

Шофьорите

Шофьори:  Тук чакам вече три часа и половина без да мърдам! Днес в пет и десет съм се наредил на кръговото. Дотук са 500 метра. Вече е девет без десет.

От два часа сутринта съм се наредил на опашката. От три часа съм на едно и също място.

Наредил съм се на опашката в два и трийсет и пет сутринта. Тук бях в пет и трийсет. В пет и четиридесет и пет ме сложиха на рентген, който отне над час и двадесет минути. Оттогава не съм мърдал. От шест без двайсет сутринта. 

И никой не ни дава обяснения. Когото и да попитаме – вдига ръце! Ситуацията продължава да бъде същата. Днес, 21.10.2023 -дневна смяна 9.55-10.40      12.50 -13.50  15.50-16.20. Изобщо няма движение, а в останалата част – изключително бавно! 

 След граничния пункт всичко е празно. Кантарите на митничарите са празни. Граничните задържат камионите от всички гишета. Обработват документи на едно единствено. Там всичко е пълно с камиони и нищо не мърда. Вчера на Дуранкулак за 9 часа. Той мина за 7 и половин. Онзи ден съм се подредил в 12 часа, в 1 часа през нощта минах – 13 часа! Ако сме правили преди по 5 курса от Девня до Констанца, сега правим по 2. Всеки път е на ръба. Правим пауза, спим тук, няма санитарен възел, няма тоалетна, няма никаква хигиена. Всичко е такава мърлящина, каквато няма никъде по света!

Клиенти на хипермаркет Билла 

На регала, а и на етикета на продукта Била изписана цената от 17,99 лева,  на касата го таксували по 19,99 лева, жалва се Георги Б. и показва касовата бележка.Билла заблуждава с обявените цени на стоките.Продукт обявен 0.49 лв, на касата – с цена 0.57 лв.16 % разлика за сметка на купувача.Просто не пазарувайте в Билла.Зачеркнах  магазин Била от списъка си за пазаруване! Твърде често взех да попадам на развалена храна

В ШЕНГЕН ЛИ СМЕ?

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest