Цветни блини: Трябва да ги пробвате за Масленица, седмицата на палачинките

Масленица и древен славянски празник, на който хората се сбогуват със зимата, забавляват се и ядат блини – много блини!

Ето един начин да повишите имунитета си с помощта на нашите естествено-оцветени блини.

Знаете ли как да оцветите палачинките, без да използвате изкуствени бои? Аз лично използвам спанак, тиква и цвекло. Ако трябва да сме точни, само цвеклото може да се нарече истински руски зеленчук; но така или иначе, в миналото почти никой не е правил блините така.

Защо точно тези зеленчуци? Лесно е и придават идеален цвят. За щастие те са и много полезни за здравето, особено в края на зимата.

Спаначените блини са ми любими. Спанакът е важен източник на минерали. Така че, ако искате да подсилите кръвните си телца и да регулирате метаболизма си, спаначените блини са правилният избор

Няма да се изненадате, ако ви кажа, че цвеклото подобрява храносмилането, премахва токсините и понижава холестерола благодарение на високото съдържание на минерали. След като експериментирах с цвеклото и блините, установих, че цвеклото, приготвено на пара, не само запазва повече витамини, но и дава по-наситен оттенък. Вареното цвекло е с по-блед цвят.

Тиквата носи топло и слънчево усещане, а и е мощен антиоксидант. Тиквата съдържа много каротин, който е богат на Витамин А и е полезен за зрението.

И трите вида блини могат да се сервират със сметана или кисело мляко. Но нека ви кажа коя е любимата ми плънка! Спаначените блини са страхотни с крема сирене и пушена сьомга или хайвер. Блините с цвекло пък вървят много добре със синьо сирене и свежа салата. Жълтите тиквени палачинки са идеални за сладки вариации: мед, сладко, горски плодове. Да ги пробваме!

Продукти:

Юлия Мулино

  • Кефир – 500 мл
  • Брашно – 250 г
  • Мляко – 200 мл
  • Яйца – 2 бр.
  • Захар – 2 с.л.
  • Сол – ½ с.л.
  • Сода за хляб – 1 с.л.
  • Растително масло – 2 с.л.
  • Тиква – 60 г (45-50 г след термична обработка)
  • Цвекло – 1 глава (60 г; 45-50 г след термична обработка)
  • Пресен спанак – 50 г.

Начин на приготвяне:

Измийте, обелете и нарежете на кубчета цвеклото и тиквата.Юлия Мулино

Задушете зеленчуците на пара. За тиквата ще са нужни около 15-20 минути.Юлия Мулино

Задушете цвеклото за още 10 минути (общо 30 минути). Времето зависи от размера на кубчетата. Те трябва да са меки, но със запазена форма.Юлия Мулино

Смесете затопления кефир, яйцата, захарта, солта и содата с миксер.Юлия Мулино

Добавете брашното – разбъркайте го добре.Юлия Мулино

Стоплете млякото. Трябва да е почти кипнало. Изсипете го в брашното, като разбърквате непрекъснато. Добавете олиото.Юлия Мулино

Изсипете 250 мл от сместа в блендер и добавете пресния спанак. Разбийте, докато се получи гладка и хомогенна смес. Ще получите тесто, достатъчно за три блини.Юлия Мулино

Пържете блините в нагорещен тиган, като добавяте по малко олио. Внимавайте с преобръщането. Тези палачинки не са толкова плътни, колкото класическите.Юлия Мулино

Повторете същите стъпки и пропорции с цвеклото и тиквата. Ще ви остане малко тесто и за класически блини.Юлия МулиноЮлия Мулино

Сервирайте блините топли с кисело мляко и любимата си плънка. Юлия Мулино

Приятного аппетита!

автор: ЮЛИЯ МУЛИНО

източник: bg.rbth.com

Pin It on Pinterest