Беновска: Г-да Събев и Василев, ще успеете ли за 12 млрд и 4 години с нова транспортна схема за България и съседите?


За около 10 работни дни на кабинета на Кирил Петков, медиите се развълнуваха по 3 теми около министъра на транспорта Николай Събев.

Първоче се возел в собствения си брониран „Мерцедес“.

Второ: че фирмата му „Еконт“ платила 13 млн на НАП.

Трето: че вицепремиерът Асен Василев заяви: „Министър Събев предлага инфраструктурен пакет за 12 милиарда лева – ще го изпълним!“

Тъй като задачата на медиите е да търсят истината и да отразяват фактите, да разлистим „информационния календар“ по темата Николай Събев, министър на транспорта.

По Първо-то:

Ето какво заяви министър Събев за автомобила си, още на 18.12.21–ва, в „Беновска пита“, излъчено директно във facebook.com/iliana.benovska и в youtube.com/Беновска пита-Радио К2 и  по Радио К2 на 93.9MHz

Николай Събев: Искам промяната да стане и ще стане – напред!

Илиана Беновска: Вярно ли е, което научих, че сте предал личния си автомобил на НСО, за да Ви возят с него и ще им го оставите после за ползване?

Николай Събев: Да, предоставям личния си автомобил за ползване на НСО.

Илиана Беновска: Какъв знак давате, че сте много богат ли?

Николай Събев: Не, личният ми автомобил е с много по-високи нива на сигурност и системи, които ще ми осигурят едно по-безопасно и бързо придвижване.

И. Тъй като медии продължиха да търсят под автомобила на Събев „телето“ на сензацията, на 6.1.22–ра попитах отново министър Събев:

Николай Събев: МТ и 47-ия парламент нямаме противоречия – в синхрон сме, радостно е

Илиана Беновска: И коментар за това, че Вие се возите на собствения си автомобил? Вие съобщихте, че подарявате автомобила си на НСО, но това, сякаш, се подминава? Моля Ви, повторете го още веднъж!

Николай Събев: Моят личен автомобил е предоставен с договор безвъзмездно на НСО –  с цел те да го използват така, както се използва всеки един служебен автомобил, независимо, че е личен, като никакви други разходи те няма да поемат. Причината да ползвам този автомобил е, че той е с много по-висока степен на сигурност.

По Второ-то: В началото на 2022-ра Николай Събев съобщи:

„Не желая да бъда в съдебни отношения с държавата, чийто министър съм.“ „Еконт“ доброволно изплаща над 13 000 000 (тринадесет милиона) лв. на НАП, въпреки че спечели първото съдебно дело по този повод.

Много медии, отново, интерпретираха – по своему – новината. За това и попитах директно, на 6.1.22-ра, г-н Събев:

Николай Събев: МТ и 47-ия парламент нямаме противоречия – в синхрон сме, радостно е

Илиана Беновска: Съобщението, че сте изплатили, Вашата фирма „Еконт“, на НАП предизвика различни коментари, Вашето изявление?

Николай Събев: Компанията излезе с прессъобщение, зад което аз заставам. Аз няма друго какво да допълня, освен че, ако искаме да говорим за нов морал, нека да започнем да правим нещо такова.

По Трето-то: На 4.1.2022-ра, попитах вицепремиера Асен Василев:

Асен Василев: Министър Събев предлага инфраструктурен пакет за 12 милиарда лева – ще го изпълним

Илиана Беновска: Г-н Василев, министър Събев направи една амбициозна заявка за още един мост между Румъния и България, за изграждане на инфраструктура, която да е свързана с комуникацията, има ли вече възглед за общините, какво ще бъде финансирането за общините, защото се оказа, че финансирането за моста между Румъния и България например трябва да мине през общинско финансиране и участие на държавата?

Асен Василев: Не, не трябва да мине през общинско финансиране.

Илиана Беновска: Може ли да обобщите малко по-подробно как ще подпомогнете на министър Събев плановете?

Асен Василев: Да, по принцип в момента се разработва инфраструктурна програма, която е доста по-амбициозна от един мост над Дунав. Става въпрос мисля за 4 или 5 моста над Дунав, отделно за 3 тунела под Стара планина.

Илиана Беновска: За летище „Русе“ също така, аз просто не исках да ги изговарям  подробно!

Асен Василев: Да, също за завършване на магистрала „Струма“, магистрала „Черно море“, за завършване на няколко скоростни пъти отсечки, като Русе-Бяла. Общата стойност на този инфраструктурен пакет по предварителни оценки е над 12 милиарда лева. Идеята е те да се случат през следващите 4 години, като за съжаление проектна готовност има за много малка част от обектите.

Илиана Беновска: За летището има, доколкото той каза.

Асен Василев: Да, надяваме се паралелно с бюджетната процедура да имаме яснота и за механизмите за финансиране на тази инфраструктурна програма както и за това как тя може да се случи в следващите 4 години.

Илиана Беновска: Какво значи да имате яснота?

Асен Василев: В момента се прави анализ какви проекти има, какви проекти няма, тези проекти, които ги има, дали отговарят на съвременните условия за безопасност, защото знаете, че през 2018 г. бяха променени условията за безопасност. За кои проекти има ОВОС, за кои няма. Всичко това трябва да се прегледа, след което да се каже – по първия проект сме дотук, по втория сме дотук, по третия проект не сме започнали, има го само на хартия или като идея и това нещо да се разположи във времева рамка, така че да може в следващите 4 години да бъдат построени и да можем да ги ползваме тези инфраструктурни обекти. Когато това е ясно, следващата стъпка е да се направи финансов план как те да бъдат обезпечени.

Отговорът на вицето Василев отново предизвика медийни интерпретации. За това попитах и министър Събев на 6.1.22-ра:

Николай Събев: МТ и 47-ия парламент нямаме противоречия – в синхрон сме, радостно е

Илиана Беновска: Министър Събев, вицепремиерът Асен Василев предизвика „движение“ в политическите  и медийни кръгове с това, че потвърди, че Вашата амбициозна транспортна програма за свързване – както вътре в България, така и с околните държави – ще струва 12 милиарда, ще включва тунели, мостове и друг вид подобрения и ще бъде изпълнена за 4 години. Вашият коментар?

Николай Събев: Имаме всички възможности, ако използваме най-новите проекти, технологии и възможности на предприемаческия свят, наистина да се справим за 4 години.

Илиана Беновска: Кога предвиждате срещите с Турция, Румъния и Северна Македония? Защото знаете, че има горещ проблем на турската граница с превозвачите с тежки камиони – губят на ден от всеки курс по 2 000 евро?

Николай Събев: Ние днес имахме среща с нейно превъзходителство Айлин Секизкьок, турския посланик в България, на която ние се договорихме, че до края на януари трябва да се видим с министъра на транспорта. Темите са много ясни – желанието и на двете страни е да облекчим прехода и да предоставим по-добри условия за превоз на българските превозвачи.

Илиана Беновска: Може ли само да продължим една игра, която започнахме от първия ден….

Николай Събев: Без за „големите топки“, моля!

Илиана Беновска: Неее…. Какво е заглавието, което бихте поставили от днешния блиц контрол и от тези почти 10 работни дни, които имате като министър?

Николай Събев: Всъщност всички представители на партии в парламента и екипът на Министерството на транспорта с в синхрон. Ние нямаме противоречия към този момент и това е изключително радостно!

Илиана Беновска: Благодаря!

Това са фактите…

Беновска: Г-да Събев и Василев, ще успеете ли за 12 млрд и 4 години с нова транспортна схема за България и съседите?

Аз съм Беновска. И питам.

Pin It on Pinterest