Атомният носител на „Посейдон“ ще завърши изпитания през лятото

Предвижда се до септември да завърши цикълът изпитания на атомната подводница със специално назначение „Белгород“.

„Реакторът на подводницата е пуснат, текат швартови изпитания. След това ще има заводски и държавни. До септември „Белгород“ трябва да завърши целия цикъл на изпитания“, каза за РИА „Новости“ източник от руския военнопромишлен комплекс.

Атомният подводен крайцер К-329 „Белгород“ е единственият представител на проект 09852, носител на безпилотния подводен апарат „Посейдон“. Той е заложен като ударна подводница от клас „Антей“, но се достроява по нов проект. В корпуса на крайцера има нов отсек, благодарение на който „Белгород“ стана най-дългата подводница в света – 184 м, с подводна водоизместимост от 30 000 тона. За сравнение, дължината на атомния ракетен крайцер „Петър Велики“ е 230 м, с водоизместимост от 26 000 т, пише „Российская газета“.

Официалната информация е изключително малко – известно е, че K-329 е пусната на вода през април 2019 година. На церемонията витлата ѝ бяха внимателно покрити – според данни от открити източници тяхната необичайна конструкция прави „Белгород“ толкова тиха. Тя ще бъде въоръжена с атомни торпеда от междуконтиненталния клас „Посейдон“.

20-метровият „Посейдон“ е способен да се потапя на дълбочина 1000 м и да се движи със скорост 200 км/час. Тази скорост се постига благодарение на „въздушна смазка“: част от парата от турбините под формата на мехурчета заобикаля корпуса, като така намалява съпротивлението на водата. Според специалисти реакторът на „Посейдон“ използва за охлаждане течен метал.

Атомната подводница „Белгород“ ще може да носи шест „Посейдона“. В хода на държавните изпитания тя ще бъде тествана заедно с торпедото. Вторият носител  се строи в „Севмаш“ – атомната подводница по проект 09851 „Хабаровск“.

източник: RUSSIA BEYOND БЪЛГАРИЯ

Pin It on Pinterest