Алексей Потебня: Приложението на игрови методи в управлението на човешките отношения става все по-популярно

Приложението на игрови методи в управлението на човешките отношения все повече навлиза в икономиката, бизнеса, маркетинга, правителствения и неправителствения сектор.

Т.нар. геймификация всъщност не е нещо ново“, заяви Алексей Потебня, маркетинг мениджър в интерактивния център за наука и технологии „ТехноМеджикЛенд“ и преподвател в катедра „Стопанско управление“ на Стопанския университет на СУ „Св. Климент Охридски“.

„Геймификацията е добре познатият модел на хомо луденс (играещия човек). Това е моделът на човека откривател, който се води от любопитството и се стреми да бъде първи. Това е и моделът, при който ние играем, състезаваме се и накрая получаваме награда“.

Г-н Потебня коментира още: „Живеем в свят, в който всяко наше движение създава данни. Дори самото преминаване в метрото генерира стотици редове. Оказва се, че разполагаме със страшно много информация, която не знаем как да обработваме, затова и там ще бъде необходимо да се появят нови хора. Мнозина днес се притесняват от навлизането на изкуствения интелект и казват – роботите ще вземат работата ни. Всъщност роботите имат изключително ценното свойство да не се уморяват, да не се отегчават да правят повтаряеми неща. Така че идва моментът хората да започнат да се радват на съзиданието и на може би най-ценното качество на човека, а именно да твори“.

Цялото интервю на Алексей Потебня за БНР можете да чуете тук.

Pin It on Pinterest