7 картини от Музея на руския импресионизъм
Този нов московски музей се разполага в бивш цех за съхранение на захар на компанията „Болшевик“.
Сградата е реконструирана от британското архитектурно бюро John McAslan + Partners. Днес в музея можете да видите как руските майстори от XIX и XX век работят и експериментират в стила на импресионизма.
Константин Коровин, „В парка“. 1880
Музей на руския импресионизъм
Ранна студентска творба на художника, в която той така изкусно работи с цветовете, че успява да предаде усещане за полюшвани от вятъра листа.
Валентин Серов, „Прозорец“. 1886
Музей на руския импресионизъм
Спомняте ли си известната картина на Серов „До прозореца. Портрет на О.Ф. Трубникова“? На нея художникът запечатва бъдещата си съпруга. „Прозорец“ от своя страна е картина етюд към същия портрет и се получава много светла и обемна творба. Картината е изпълнена с въздух и предчувствие за среща с любимата жена.
Константин Юон, „Входът на Ростовския кремъл“. 1906
Музей на руския импресионизъм
В тази ранна импресионистка творба на Юон, който се вдъхновява от древните руски градове, се вижда как художникът е нарисувал входа на крепостта толкова отблизо, че зрителят успява да види как върху стените ѝ се отразяват слънчевите отблясъци.
Михаил Шемякин, „Момиче в матроска (Сонечка)“. 1910
Музей на руския импресионизъм
Подобно на своя учител Валентин Серов, Шемякин предпочита портретите пред другите жанрове. И ако за „Момичето с праскови“ на Серов се знае много, то за тази млада дама, освен името ѝ, не знаем нищо друго.
Николай Клодт, „Обраслото езеро“. 1910
Музей на руския импресионизъм
Художникът приема критиките за импресионизма си нелеко. И въпреки всичко неговите възхитителни пейзажи на руската природа с буйна растителност в стила на импресионизма са практически безупречни.
Николай Богданов-Белски, „Лято“. 1911
Музей на руския импресионизъм
Известният петербургски портретист всяко лято ходи на село, за да работи над това „което му е на сърце“. Така се получава и тази картина в картината – интериор, в който през прозореца се вижда пейзаж.
Василий Поленов, „В Крим“. 1912
Музей на руския импресионизъм
Майсторът неведнъж е пътувал в Крим за лечение и в същото време е сравнявал природата с това, което е рисувал великият Иван Айвазовски, както и ученикът на Поленов Исак Левитан.
източник: RUSSIA BEYOND