Общество

5 причини да гледате „Фау-2. Бягство от ада“ – руски блокбъстър за Втората световна

Вокалистът на Рамщайн Тил Линдеманд записа парче на руски специално за този филм.

И то по своя собствена идея!

  1. Базиран на невероятно реални събития

Тимур Бекмамбетов, Сергей Трофимов/Базелевс, Columbia Pictures, 2021

„Фау-2. Бягство от ада“ („Девятаев“) е базиран на истинската история на старши лейтенант Михаил Девятаев, който през 1944 г. е заловен и става военнопленник. След като е разпределен в концентрационен лагер на остров Уседом (в Балтийско море), е пратен на тежък физически труд в близкия секретен научноизпитателен център на немците Пеенмюнде, където се разработват нови изтребители и ракети V-1 и V-2. Девятаев е изключително близо до немските самолети и няма да пропусне шанса си да избяга…

Вижте още: Как съветски военнопленници бягат от германски концлагер със самолет

Един от главните консултанти на филма е синът на прочутия пилот, Александър Девятаев, който помага за неговата историческа точност. Все пак са добавени художествени елементи и детайли за по-голямо въздействие.

2. Известен режисьор и прочут продуцент

Евгений Одиноков/Sputnik

Тимур Бекмамбетов, един от водещите руски режисьори, е много добре познат и навън. В Холивуд името му се свързва с филми като „Без приятели“ (2014), „Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири“ (2012) и римейка на легендарния „Бен-Хур“ (2016). Най-успешният му проект до момента обаче е „Неуловим’ (2008) с участието на Джеймс Макавой и Анджелина Джоли.

Продуцент на филма е Игор Уголников, който е известен с това, че продуцира исторически издържани филми, посветени на събития от Втората световна война. В списъка му са „Брестската крепост“ (2010) за героичната защита на Брестката крепост, която първа посреща нахлуващите германци, и по-новия „Подолските кадети“ (2020) за най-критичния момент от защитата на Москва през есента на 1941 година.

3. Оригинален саундтрак от Тил Линдеман

Тил Линдерман/YouTube

Специално за „Девятаев“, кокалистът на „Рамщайн“ изпълни стара съветска песен на име „Любимий город“ (Любимият град). Нещо повече – той пее на руски!

„Тил ми предложи сам да изпее тази песен“, разказва Бекмамбетов. „Предполагам го направи, защото е израснал в Рощок в ГДР. Баща му е пътувал много и е работил като автор в Съветския съюз. Самият тим е бил пионерче. Майка му му е пеела тази песен като дете… Разбра, че правя филм за Девятаев и „Любимий город“ ще е основната тема. В ГДР Девятаев е смятан за герой и дори има негов паметник на остров Уседом. Той е почитан там в съветските времена и след обединението на Германия. Така че направихме видео!“.

https://youtube.com/watch?v=sjjlCBkKSWk%3Fstart%3D1

4. Използване на технологията War Thunder

Тимур Бекмамбетов, Сергей Трофимов/Базелевс, Columbia Pictures, 2021

При заснемането на филма, вместо традиционен CGI е използвана технология от видео игрите. Тя вече е тествана във филми на Marvel и „Мандалорецът“, но е нещо ново за Русия.

Благодарение на War Thunder самолетните полети във филма изглеждат по-реалистични, като във въздушните боеве са използвани виртуални пилоти. Те се бият активно с актьора Павел Прилучни, който се изявява в главната роля на Девятаев.

„Обичаме визуализациите на въздушните битки, създадени от нашите колеги кинематографи, които се базират на траекторията на полетите, записани от виртуалните пилоти. Геометрията на полетите, скоростта и бойните обстановки изглеждат много по-реалистично в сравнение с други съвременни военни филми. Страхотно е, че технологията War Thunder може да се използва не само като игра, но и като инструмент, който помага филмите да стават още по-добри“, споделя продуцентът на War Thunder Вячеслав Буланников.

5. Първият блокбъстър за Втората световна, заснет във вертикален формат

Тимур Бекмамбетов, Сергей Трофимов/Базелевс, Columbia Pictures, 2021

„Девятаев“ излезе както в традиционния хоризонтален формат, така и в иновативния вертикален за мобилни платформи, превръщайки се в първия в света филм, заснет в този формат!

„Хората консумират [съдържание] на мобилните си телефони и е странно, че създателите на филми не се интересуват от тази аудитория“, сподели Бекамбетов. „Естествено, не това сме учили във филмовите академии. Не така сме правили филмите си. Но живеем в днешния свят и трябва да се адаптираме. И, знам ли, да намерим нещо ново!“.

автор: ИГОР РОЗИН

източник: bg.rbth.com

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest