Общество

10-те най-касови руски филма в чужбина

Добрите истории са разбираеми и интересни за зрителите във всяка страна по света.

Когато добавите интересен визуален език и убедителна актьорска игра, се получава международен хит. Тези руски филми постигат впечатляващи резултати в боксофисите и завладяват американската, европейската и азиатската публика.

„Сталинград“, $68 млн.

Фьодор Бондарчук/Арт пикчерз, 2013

Първият руски филм във формат IMAX 3D e военна драма на Фьодор Бондарчук и привлича вниманието преди всичко с техническите си характеристики.

Проектът за едно от събитията от Сталинградската битка става най-касовият в новата история на руския боксофис (от 2013 г.) и постига впечатляващи резултати в САЩ и Китай. В Поднебесната империя „Сталинград“ дори се оказва най-печелившото нехоливудско и неанглоезично заглавие (и запазва тази своя позиция до 2015-а).

Филмът получава много смесени отзиви, но е предложен от Русия за наградите „Оскар“, макар да не попада в списъка на номинираните.

„Движение нагоре“, $60 млн.

Антон Мегердичев/Студио „Тритэ“ Никита Михалков, 2017

Тази спортна драма е вдъхновена от събитията на ХХ летни олимпийски игри в Мюнхен през 1972-а, когато мъжкият баскетболен отбор на СССР побеждава отбора на САЩ във финалния мач.

След излизането си през 2018-а, филмът става най-касовият в Русия и събра $60 млн. в световния боксофис. Той е особено интересен заради драматичната актьорска игра и операторското майсторство.

„Нощна стража“, $34 млн.

Тимур Бекмамбетов/Кинокомпания ТАББАК/БАЗЕЛЕВС-ПРОДАКШН, 2004

Филмът в жанра градско фентъзи, е базиран на романа на Сергей Лукяненко и често се нарича „първият руски блокбъстър“. Лентата на режисьора Тимур Бекмамбетов разказва за борбата на светлите мистични сили с тъмните в околностите на съвременна Москва. Тя постави рекорд по касови приходи в местния боксофис, а след това стана хит в САЩ ($1,5 млн.) и други страни. Филмът става култов, а освен това и източник на мемета и крилати фрази.

Режисьорите Куентин Тарантино и Дани Бойл посочват „Нощна стража“ сред любимите си проекти, а списание Empire го включи в списъка на 100-те най-добри филма на световното кино. 

„Викинг“, $30 млн.

Андрей Кравчук/Централ Партнершип, Дирекция кино, Студио „Тритэ“, 2016

Историческата драма с руски звезди е заснета в духа на „Игра на тронове“ и разказва за възхода на власт на княз Владимир (Данила Козловски) и покръстването му на Русия. Сценарият е базиран на хрониката „Повест за отминали години“.

Той става един от най-скъпите филми в историята на руското кино.  Хвален е за мащаба на бойните сцени и размаха на повествованието, но пък и критикуван за историческите си неточности.

„Монгол“, $26,5 млн.

Сергей Бодров (старши)/СТВ, Андреевский флаг, Kinofabrika GmbH, X-Filme Creative Pool, Neftex, 2007

Копродукцията на Русия, Казахстан и Германия е режисирана от Сергей Бодров. Това е биографичен филм за Темуджин, по-късно известен като Чингис Хан. Историята за възхода на един воин, който става известен владетел и пълководец, е номинирана за „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм през 2008 година.

Блокбъстърът, заснет с помощта на холивудски техники, е показан в 30 страни по света. Най-добри резултати има в САЩ, Франция, както и във Великобритания, Италия, Испания и Турция.

Някои отдават успеха на проекта на модата на азиатската култура – по това време в кината се прожектират „Мумията: Гробницата на императора на драконите“, „Забраненото кралство“ и „Кунг-фу панда“. Не може обаче да не се отбележи качеството и автентичността, с които е заснет „Монгол“ – публиката оценява бойните сцени, дизайна на костюмите и драмата.

„Снежната кралица 3: Огън и лед“, $24,6 млн.

Алексей Цицилин/студия Wizart Animation, Fame Node Entertainment, 2016

Руският отговор на приказката за принцесите Елза и Анна от „Замръзналото кралство“ е анимацията „Снежната кралица 3: Огън и лед“. Главните герои са порасналите Кай и Герда, които продължават да се забъркват в различни приключения. В класическата приказка на Андерсен се появяват нови герои и сюжетът се променя значително.

Историята става особено популярна в Корея. Предишната част от франчайза, „Снежната кралица 2: Презамръзване“, събра почти $6 млн. в световен мащаб, като по-голямата част се пада на Китай.

„Хардкор“, $17 млн.

Иля Найшулер/Група компании Bazelevs, Versus Pictures, 2016

Във фантастичния екшън филм на Иля Найшулер снимките се правят от лицето на главния герой – публиката го следва като в компютърна игра със стрелба. Според сюжета той не помни нищо от миналото и трябва да спаси съпругата и от банда наемници.

Световната премиера на филма е на филмовия фестивал в Торонто с участието на руски и чуждестранни актьори – Шарлто Копли, Данила Козловски, Хейли Бенет.

Американската публика наистина харесва „Хардкор“ – филмът събра почти $17 млн. в глобалния боксофис, като основните приходи идват от САЩ ($9,2 млн.). Публиката оценява екшън сцените, динамичния сюжет, необичайния подход към заснемането и актьорската игра.

„Метро“, $15 млн.

Антон Мегердичев/Кинокомпания „Профит“, 2012

Драма, която съперничи на холивудски проекти по развлекателна стойност, е „Метро“ на Антон Мегердичев. Според сюжета по време на строителството на метростанции в тунела се появява пукнатина и в него се оказва водата от река Москва. Буйният поток заплашва безопасността на пътниците.

Катастрофичният филм съчетава елементи от драмата и трилъра; някои актьори страдат от клаустрофобия по време на снимките, а пет студиа работят върху специалните ефекти. Усилията на създателите са оценени от зрителите във Франция, Германия и Испания.

„Той е  дракон“, $10,5 млн.

Индар Джендубаев/Bazelevs Production, Глобус, 2015

Приказният проект с елементи на източната митология-фентъзи „Той е дракон“ става истински хит в Поднебесната империя. Във филма за княгиня Мирослава, която е отвлечена от дракон по време на сватбата си, участват Мария Поезжаева и Матвей Ликов. Нетипичната любовна история се основава на роман за човек-дракон, който по погрешка краде принцеса.

Драматичните сцени, необичайната природа (филмът е сниман и в България) и специалните ефекти се харесват особено на зрителите в Китай. Интересното е, че върху графиките работи специалист, който преди това е нает в студиото на Питър Джаксън за „Аватар“, „Кинг Конг“ и „Властелинът на пръстените“.

 „Защитници“, $9,7 млн.

Сарик Андреасян/Enjoy Movies, 2017

Екшън филмът за съветските супергерои със специални способности е приет повече от студено в руския боксофис. Но критичните отзиви за история, аналогична на „Отмъстителите“, „Лигата на справедливостта“ или „Фантастичната четворка“, не повлияват на международните продажби на филма. Боксофисът на филма в чужбина възлиза на почти $10 милиона. Основните приходи идват от Китай, но и в Латинска Америка фантастичният екшън филм с мъжа мечка, невидимата жена и други герои също е оценен.

автор: АННА НЕХАЕВА

източник: bg.rbth.com

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest