Мегаделото за катастрофата в Хитрино, завърши с ефективни присъди за двамата локомотивни машинисти

Предадените на съд с обвинителен акт от 73 страници локомотивни машинисти Димитър Михнев и колегата му Радослав Петков бяха признати днес от състав на Шуменския окръжен съд за виновни за влаковата катастрофа на гара Хитрино, станала на 10 декември 2016 г. около 5,37 ч.

Димитър Михнев получи наказание лишаване от свобода за срок от 15 години при общ режим и бе лишен от право да упражнява професията на локомотивен машинист за срок от 17 години. Вторият подсъдим Радослав Петков получи наказание от 10 години лишаване от свобода при общ режим. Той също бе лишен от право да упражнява професията си за срок от 12 години. С определение на съда им бе изменена мярката за неотклонение, като съдът им наложи „Домашен арест“.

Както е известно, Окръжната прокуратура в Шумен предаде двамата подсъдими на съд за престъпление при управление на подвижен железопътен състав, при което са били нарушени правилата за движение  /по чл.343, ал.4, във връзка с чл.343, ал.3, буква “б“, във връзка с чл.343, ал.1, буква “б“ и „в и чл.342, ал.1 от НК/. Михнев е бил първи машинист на влаковата композиция, а Петков – втори.

Тежката влакова катастрофа е била причинена заради висока скорост при навлизане в гарата. Влаковата композиция, съставена от 26 вагони-цистерни и два локомотива, излезе от железния път. Причинена беше смъртта на седем души. 14 бяха ранени с различни по степен телесни повреди. Повредени и унищожени бяха десетки къщи, сградата на общината, железният път и други.

Разследването на делото от изключителна фактическа и правна сложност бе възложено на следователи от Националната следствена служба под ръководството на Окръжната прокуратура в Шумен и се водеше на специален надзор. 

Присъдата на Шуменския окръжен съд подлежи на обжалване и протест пред Апелативния съд във Варна.

Делото „Хитрино“ в цифри:

Досъдебното производство е 40 тома. По досъдебното производство са били назначени и извършени седем съдебномедицински експертизи за аутопсия, 14 – за причинени тежки и средни телесни повреди, 21 – за леки телесни повреди.

За разпознаване на загинали са назначени четири ДНК-експертизи.

Извършени са 10 химически  и 7 токсикологични експертизи.

За решаване на казуса по същество са назначени 4 технически експертизи –  за железния път, за скоростта на композицията, за дерайлирането й от релсовия път, както и за осигурително-техническата дейност. Направена е била и пожаротехническа, 2 компютърно-технически, 2 криминалистически и трасологогична експертиза.

Има 3 съдебнопсихиатрични експертизи. Вещите лица по наказателното дело са общо 56.

Разпитани са 90 свидетели.

Pin It on Pinterest