Сдружение „Ангели на пътя“ – неудобни въпроси към институции и медии относно пътните престъпления на Емрах Стораро
ДО
НАРОДНО СЪБРАНИЕНАРЕПУБЛИКАБЪЛГАРИЯМИНИСТЕРСКИСЪВЕТНАРЕПУБЛИКАБЪЛГАРИЯМИНИСТЕРСТВО НА ПРАВОСЪДИЕТО
МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА
СЪДИЙСКАКОЛЕГИЯНАВИСШСЪДЕБЕНСЪВЕТ
СЪЮЗ НА СЪДИИТЕ В БЪЛГАРИЯПРОКУРАТУРАНАРЕПУБЛИКАБЪЛГАРИЯ
ПРОКУРОРСКАКОЛЕГИЯНАВИСШСЪДЕБЕН СЪВЕТ
ДЪРЖАВНО-ОБЩЕСТВЕНА КОНСУЛТАТИВНА КОМИСИЯ ПОПРОБЛЕМИТЕ НА БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕ ПОПЪТИЩАТА
ДЪРЖАВНААГЕНЦИЯ„БЕЗОПАСНОСТ НАДВИЖЕНИЕТО ПОПЪТИЩАТА“
ИНСТИТУТ ЗА ДЪРЖАВАТА И ПРАВОТО ПРИ БАНЕВРОПЕЙСКИЦЕНТЪРЗАТРАНСПОРТНИПОЛИТИКИ
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,
Във връзка с поредното публично пътно престъпление на пътния рецидивист Емрах Стораро Сдружение „Ангели на пътя“ публично задава следните въпроси към различни български институции, ПТП експерти, медии и неговите родители:
КЪМ НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ:
Знаят ли българските законодатели, че във все повече държави се отнемат автомобили за висока скорост? В тези държави убитите са много по-малко, отколкото в България, в някои случаи три пъти по-малко. Сред тях е и съседна Гърция.
Ако го знаете, не считате ли, че челното място на България в класацията за убити по пътищата в ЕС прави тази мярка крайно наложителна и тук? Ако не го знаете, прилагаме някои примери от Интернет, като очакваме вие да направите пълна справка по този въпрос.
Защо за законодателите в тези държави животите на гражданите са приоритет, а за българските им колеги – правата на българските пътни рецидивисти и убийци да вилнеят по пътищата и да съсипват чужди коли и чужди животи?
2021, Дания
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/14857122
Полицията конфискува автомобили и арестува водачи, които карат безразсъдно. Това се случва, ако карат с над 100 км над ограничението, със скорост 200 км/час, ако карат с над 2 промила алкохол, или ако причинят тежка телесна повреда или смърт. Има и случаи на луксозни коли за няколкостотин хиляди евро, които дори не стигат от магазина до къщата на купувача, защото са отнети.
Загинали и убити на милион население – 27.
2023, Австрия
https://www.24chasa.bg/mezhdunarodni/article/14857122
Австрийският министър на транспорта казва следното: „Има скорост, над която колата се превръща в оръжие. Сега слагаме край на това и гарантираме, че извършителите ще останат без оръжието си незабавно и за постоянно“.
Шофьори, които превишават ограничението за скорост с 80 км в града или над 90 км извън него, ще бъдат наказвани с незабавна конфискация още след първото нарушение.
Загинали и убити на милион население – 43.
2024, Гърция
https://bnr.bg/horizont/post/101961413/v-garcia-veche-konfiskuvat-koli-za-previshena-skorost
Мярката се налага при превишаване на допустимата скорост с 60 км в населени места и със 70 км извън тях. При шофиране по магистралата с 220 км/ч водачът отново остава без автомобил. Сред засегнатите от мярката има и чужденци. Първите отнети коли вече са пуснати на търг. При продажба със 70% от получената сума за колата се финансира фондът за сигурност на движението и 30% са за местната организация на полицията. „Трябва да се промени мисленето на шофьорите“, коментират гръцки специалисти по пътна безопасност.
Загинали и убити на милион население – 60.
В България загиналите и убитите на милион население са 82.
Предвид факта, че населението ни е 6,7 милиона, тези разлики означават около 368 загинали и убити повече отколкото в Дания, 261 повече от Австрия и 147 повече от Гърция!
КЪМ МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ:
Бихте ли публикували офицална справка на регистрираните пътни нарушения на Емрах Стораро досега? Ясно е, че те ще бъдат само една малка част от действителните, но обществото има право да знае защо хора като него, на които в други държави първоначално щяха да им бъдат наложени огромни глоби, а след това да са в затвора, в България години наред застрашават живота на хиляди невинни?
Очевидно е, че и той, както всички останали пътни рецидивисти, получават специално отношение от органите на реда. Ако са известни и богати – още по-специално! Докато накрая екзекутират някой. Както в случая с Георги Семерджиев, за когото се оказа, че са работили десетки полицаи, от които накрая 2-ма бяха уволнени, а на 38 наложени дисциплинарни наказания. Което не върна живота на убитите. Колко, кои и срещу какво прикриват Емрах Стораро?
САЩ:
https://www.24chasa.bg/mneniya/article/14970438
Ако в рамките на 5 години шофьорът е заловен три пъти зад волана, дори без да е ранил или убил, е углавно престъпление, т.е. той лежи в затвора ефективно. В някои щати наказането е от 3 до 5г. лишаване от свобода.
КЪМ СЪДИЙСКАТА ОБЩНОСТ:
След като присъждате условни присъди дори на пътни убийци, как очаквате да се държат пътните рецидивисти, които още не са убили и които се чувстват безнаказани дори след десетки пътни престъпления?
Според вас, освобождаването на пътни престъпници и рецидивсти чрез евфемизма „условна присъда“, изпълнява ли функциите на наказанието, които според Наказателни кодекс са: да се
поправи и превъзпита осъдения към спазване законите и добрите нрави, да се въздейства предупредително върху него и да му се отнеме възможността да върши други престъпления, да се въздейства възпитателно и предупредително върху другите членове на обществото.
Не чувствате ли вина, когато поредния престъпник с условна присъда накрая убие?
На 10.10.2024 на бул. Владимир Вазов в София, жена, чакаща на светофар, беше размазана по вина на рецидивист с над 35 престъпления, и пътни, и за наркотици и други. Бил е реабилитиран, а през 2024 получава поредната условна присъда. Този човек би трябвало да е в затвора отдавна и задълго, а най-малкото, което е трябвало да се случи досега, е да бъде с отнет автомобил. Но той беше на свобода, караше си колата и, съвсем закономерно предвид предисторията му, уби човек!
КЪМ МЕДИИТЕ:
Имайки предвид националната трибуната, ресурсите, с които разполагате и касапницата по пътищата, защо не задавате и вие въпросите, които задаваме ние?
Защо не правите специални предавания по темата, които да са регулярно в програмата ви, в които различни гости да имат право да изказват различни мнения и предлагат различни решения? Като, например, тези, които работят успешно в страните, в които шофирането е в пъти по-сигурно?
Ако десетилетия наред се разнищват само едни и същи проблеми, с едни и същи специалисти, като старателно се избягват неудобните теми и хора, логично е, че вместо подобрение, има влошаване!
Колко още хиляди трябва да бъдат ранени и изтребени по българските улици, за да осъзнаете и вашата роля в това?
Не се ли притеснявате и за вас самите, след като част от вас непрекъснато пътуват из страната?
КЪМ РОДИТЕЛИТЕ НА ЕМРАХ СТОРАРО:
Задаваме точно три въпроса към тях.
Смятат ли, че дори и най-скъпата и тежка кола, която ще му купят, ще го спаси, ако с 250 км/час се удари в някой стълб или дърво?
Как ще се чувстват, ако синът им някой ден инвалидизира или убие един или повече човека?
Спокойни ли са за децата и внуците си, когато такива като него многократно дават пример за наглост и безнаказаност на хиляди други пътни престъпници?
Като родители и близки на убити деца и млади хора от такива като Емрах Стораро, като данъкоплатци и зрители, се надяваме да получим вашите коментари!
Ако нямате смелостта да дадете отговорите на нас, поне задайте въпросите на себе си.
Заради вашите деца.
08.03.2025 СУВАЖЕНИЕ,
гр. София СДРУЖЕНИЕ„АНГЕЛИНАПЪТЯ“



