Правителството одобри национална позиция за изпълнение на препоръките на Комитета за потребителска политика на ОИСР
Правителството одобри национална позиция за изпълнение на препоръките на Комитета за потребителска политика на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за последващи действия за по-нататъшно подобряване съответствието със стандартите и най-добрите практики на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.
През месец декември 2024 г. Комитетът идентифицира някои области, в които България да предприеме последващи действия за по-нататъшно подобряване на съответствието със стандартите и най-добрите практики на ОИСР.
Едната област е – събиране на допълнителна информация относно потребителските жалби и обратна връзка с потребителите. Това ще спомогне за задълбочаване на разбирането за предизвикателствата, пред които са изправени потребителите в конкретни области като: електронна търговия, заблуждаващите и измамните търговски практики, разрешаването на спорове, средствата за правна защита и безопасността на продуктите. Другата област е засилване на образованието на потребителите, осведомеността за техните права и защита на уязвимите потребители.
В изпълнение на отправените препоръки, Министерство на икономиката и индустрията, съвместно с Комисията за защита на потребителите изготви План за действие за периода 2025 – 2027 г. за изпълнение на средносрочните препоръки на Комитета за потребителска политика на ОИСР.
Предстои Комитетът за потребителска политика на 5 ноември 2025 г. да разгледа напредъка на България за изпълнение на препоръките на ОИСР.
Присъединяването на Република България към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие е основен приоритетнавъншната ни политика, изпълнението на препоръчките ще укрепи доверието на международните партньори към България като страна, която се стреми да подобри своите институции и практики за защита на потребителите.