Омбудсманът Диана Ковачева към ръководството на „Топлофикация“: Оправете разбитите улици след вашите ремонти

    Омбудсманът Диана Ковачева отново изпрати препоръка до изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров, в която напомня на дружеството да обяви ясен график и конкретни срокове за пълното възстановяване на инфраструктурата в столичния кв. „Дървеница“, увредена след реконструкцията на топлопреносната мрежа.

„Отново се обръщам към Вас по повод силното гражданско недоволство сред жителите на столичния кв. „Дървеница“ във връзка с последиците от продължаващите повече от три месеца строително-монтажни дейности по топлопреносни съоръжения в района“, пише омбудсманът.

На 5 октомври т.г. доц. Ковачева препоръча на председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране доц. д-р Иван Иванов и на изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД инж. Александър Александров да бъдат определени справедливи компенсации за всеки битов клиент, който е бил лишен от снабдяване с гореща вода по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения в същия квартал. Освен това омбудсманът поиска от инж. Александров да създаде необходимата организация и контрол за пълното и качествено възстановяване на увредената в хода на реконструкцията обществена инфраструктура.

Вчера, 22 октомври 2020 г., експерти на омбудсмана, след жалби на граждани, установиха, че инфраструктурата в квартала остава все така разбита – има непокрити изкопи (напр. пред бл. 47), липсва асфалтова настилка и тротоари, унищожени са зелени площи и детски площадки, а част от изкопите са запълнени само отчасти. На места частичното ново асфалтово покритие е положено неравно и под нивото на останалата част на улицата – пред супермаркет „Зора“”. А изкопите на улиците около 72 ОДЗ „Приказка без край“ са запълнени, но не и асфалтирани. 

По тази причина жители на квартала вчера поискаха от  „Топлофикация София“ да ги информира за сроковете, в които повредената инфраструктура ще бъде възстановена.  

В писмото си до изпълнителния директор на „Топлофикация“ омбудсманът посочва, че гражданите са притеснени от факта, че на обектите не се работи всекидневно и настояват за по-добра организация на възстановителните дейности, включително – активна комуникация с жителите на района. 

„Клиенти на „Топлофикация София“ ЕАД от бл. 35 поставят също въпроса – по каква причина топлопроводното отклонение към тяхната сграда, положено преди 40 години, не е подменено в рамките на тази реконструкция, докато за съседни блокове това е направено. Във връзка с ремонта те също са били лишени от топла вода повече от два месеца, но за тях остава опасността от аварии по старото отклонение“, пише още доц. Ковачева.

В заключение омбудсманът отново настоява за справедливи компенсации за клиентите на дружеството, лишени от битово горещо водоснабдяване по-дълго от първоначално обявения срок. 

Препоръката тук: https://www.ombudsman.bg/news/5405

Pin It on Pinterest