България

Одобрени са промени в ценовата политика на летищата във Варна и Бургас

Министерският съвет одобри нормативни промени, с които се въвежда нова ценова политика на летищата във Варна и Бургас.

Концесионерът на двете летища е представил анализ, който показва, че от 2020 г. насам трафикът на летищата е значително по-слаб и възстановяването му след пандемията от COVID-19 е много по-бавно от първоначалните прогнози. В допълнение към това, войната в Украйна също оказва неблагоприятно въздействие върху дейността на двете летища.

Концесионерът на двете летища е предложил ценова стратегия, която да стабилизира и стимулира увеличаването на пътническия и самолетен трафик в дългосрочен план. Стратегията включва актуализация на летищните такси на летищата във Варна и Бургас и въвеждане на Програма за стимулиращи отстъпки.

От 15 април 2024 г. се увеличава размерът на таксите за кацане, за паркинг при базиране, за обслужване на пътници и за сигурност. Въвежда се нов вид такса сигурност за въздухоплавателни средства, които не превозват пътници. Подобен подход ще позволи на концесионера да осигури оперативните си разходи за експлоатацията на двете летища, да поддържа високо качество на услугата, безопасност и сигурност, както и да изпълнява своевременно проектите по одобрената инвестиционна програма на дружеството.

Въвежда се и Програма за стимулиращи отстъпки, достъпни за всички ползватели на летищата. Отстъпките за авиационните оператори са определени по обективни критерии: брой заминали пътници в месеците извън активния сезон; нов целогодишен или сезонен маршрут, необслужван в предходната година; минимална честота и продължителност на опериране по маршрута.

С въвеждането на стимулиращи отстъпки се цели привличането на авиокомпании, развиващи нови маршрути, което ще повиши конкурентоспособността на двете летища и ще подобри целогодишната свързаност. Стимулиращите отстъпки са утвърдена практика и се прилагат на почти всички летища в Европейския съюз, както и на летищата в София, Пловдив и Горна Орях о вица.

Актуализиран е и размерът на такса „прелитане“, която събира доставчикът на аеронавигационно обслужване в обслужваното въздушно пространство на Република България – Държавно предприятие „Ръководство въздушно движение“. Заедно с такса „прелитане“ се актуализира и лихвеният процент за просрочено плащане на аеронавигационните такси за 2024 г., определени по реда, предвиден в Регламент на ЕС.

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest