Министър Караджов: Няма да забавим нито с ден проекта за тунел под Шипка

За тунела под Шипка, който е обещаван от 2013 г. досега, към днешна дата няма нито технически проект, по който да започне строителството, нито е осигурено финансирането.

Това обяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов пред бТВ.

„Искаме да увеличим капацитета на пътя в тунела – да бъде дублиран. Вместо две ленти, те да станат четири. Тръгваме на идейно, а след това реално техническо проектиране. Това няма да забави нито с ден тунела, защото и към момента за него няма технически проект, нито финансиране“, заяви регионалният министър. По думите му е проведена процедура за инженеринг, където дори и тепърва договорът с избрания изпълнител да бъде сключен, ще е необходимо поне година, за да се изработи проектът, след това да се съгласува и едва тогава да получи разрешение за строеж.

Вицепремиерът обяви, че тепърва ще трябва да се изработи и технически проект за четирилентов път от Русе до Велико Търново. Според министъра е нелогично тежкият трафик по това направление от четирите ленти да премине в двулентов път към Габрово и в тесен тунел под Шипка. „Трафикът от отсечката Бяла – Русе, по която има най-много жертви на пътя у нас, там където има кервани от тирове и коли, ние ще го изместим между Велико Търново и Габрово. Това едва ли е мечтата на габровци“, коментира регионалният министър. Затова според него цялото трасе от Русе, което се пресича с АМ „Хемус“, след тунела под Шипка до пресичането с автомагистралите „Тракия“ и „Марица“ трябва да стане четирилентов скоростен път.

Цялото интервю на министъра пред бТВ можете да гледате ТУК.

Pin It on Pinterest