Кампанията „Бъди войник“ дава възможност за информиран избор на младите хора за служба в армията

Кампанията „Бъди войник“ дава възможност за информиран избор на младите хора за служба в армията. За мен като заместник-командир на Сухопътните войски е важно, че на тези събития можем да поставим във фокуса на общественото внимание най-големия вид въоръжени сили.

В повечето случаи за армията се говори, когато извършва дейности в помощ на населението, например при природни бедствия, пожари, наводнения, обезвреждане на боеприпаси и в други кризисни ситуации. Събитията от кампанията дават възможност на обществеността да види една част от техниката и военнослужещите, които изпълняват и тези задачи. Това каза пред медии бригаден генерал Валери Цолов, заместник-командир на Сухопътните войски при старта на събитията от кампанията „Бъди войник“ във Враца. Той подчерта, че кампанията не бива да се разглежда извън комплексните мерки, които се предприемат от ръководството на Министерството на отбраната за повишаване на възнагражденията на военнослужещите, подобряване на условията във войсковите формирования и на полигоните, осигуряването на нови индивидуални и колективни екипировки.

В отговор на журналистически въпрос за ремонта на сградния фонд на батальона във Враца бригаден генерал Цолов заяви, че ремонтните дейности са планирани в два етапа и вече е в ход тяхното изпълнение, което ще приключи в края на следващата година.

Гражданите и гостите на Враца имаха възможност да получат информация за реда и начините за кандидатстване в Българската армия на информационните борси на Сухопътните войски, Военновъздушните сили, Военноморските сили, Националната гвардейска част, служба „Военна полиция“, Централното военно окръжие и 68-а бригада „Специални сили“.

От военното формирование във Враца бяха представени техника, въоръжение, оборудване и екипировка. Със свои щандове в статичния показ се включиха служба „Военна полиция“ и 68-а бригада „Специални сили“.

Динамичният показ на умения и способности на командосите от бригада „Специални сили“ бяха аплодирани от децата и учениците, които въпреки дъжда останаха на демонстрациите. Командирът на 68-а бригада „Специални сили“ бригаден генерал Явор Матеев заяви, че кампанията ще има и дългосрочен ефект, защото на събитията присъстват деца от различни възрасти, за които след време военната професия може да стане техен избор.

Събитията от кампанията „Бъди войник“ във Враца завършиха с концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили, Представителния военен духов оркестър на Сухопътните войски и самодейни състави към Военния клуб в града.

Pin It on Pinterest