България

Доц. Околийски: Предстои да реализираме представително проучване за удовлетвореността на пациента от здравните услуги

Възнамеряваме в най-скоро време да направим представително проучване за удовлетвореността на пациента от здравните услуги, целта на което е да видим къде са пропуските в системата и да вземем мерки“.

Това заяви заместник-министърът на здравеопазването доц. Михаил Околийски по време на дискусия, посветена на Световния ден на пациента. Тази година мотото е  „Да издигнем гласа на пациентите за пациентска безопасност“.

Доц. Околийски обърна внимание, че в България не се говори достатъчно за инцидентите в лечебните заведения и е необходимо те да бъдат регистрирани. По думите му е нужно да се набележат мерки за подобрение на медицинското обслужване, за да се избягват инциденти в бъдеще. В световен мащаб се случват 134 милиона инциденти при лечението, включително вътреболнични инфекции, които са довели в страните със среден и нисък доход до 2,6 милиона смъртни случаи. Един от 10 пациенти бива увреден при получаване на болнична помощ в Европа.

Зам.-министърът обясни колко е важно пациентите да бъдат партньори в здравната грижа, да участват в планирането на здравните услуги и взимането на решения за тяхното лечение: „Това да се чува гласът на пациентите е определящо за това дали здравната система е чувствителна към техните потребности. Добра практиката е въвличането на пациентските организации във взимането на решения за здравната политика. Но това все още не се случва по най-ефективния начин. Понякога не се привличат автентични пациентски организации, които говорят с гласовете на членовете си, а не представляват чужди на пациентите интереси“, коментира той.

В дискусията участие взеха и Боряна Ботева, председател на Сдружението за развитие на българското здравеопазване, Веска Събева, председател на Асоциацията на родителите на деца с епилепсия, Силвана Лесидренска, председател на сдружение “ХепАктив”, както и проф. Радка Аргирова от Коалиция HPV.

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest