България

Дигитализацията на обучението обсъди министър Цоков с директора на образователната система на Истанбул

Дигитализацията на училищното образование и компетентностното ориентиране на учебните програми.

Това бе основна тема на срещата между министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков и Мурат Муджахит Йентюр, директор на Регионалната дирекция на образованието на Истанбул. Това е най-голямата регионална структура на образованието в Република Турция като в нейната система влизат близо 3 млн. ученици и около 180 хил. учители.

Всяко нововъведение в образователната система на Турция първо се изпробва в Истанбул и след това се мултиплицира в цялата страна, стана ясно по време на срещата. “Затова и за нас представлява интерес да проведем този задълбочен разговор за реформите в сектора, които нашите две държави провеждат”, подчерта министър Цоков.

Представителите на Регионалната дирекция представиха цялостната промяна в учебните програми на Турция, които влизат от тази учебна година. Те са разработвани повече от 3 години от над 700 университетски преподаватели и изследователи и целят подготовка на учениците за реалния живот – с по-малко фактологична натовареност на уроците и много повече практически знания.

“Ние работим по сходна промяна защото това е предизвикателство пред всяка образователна система като на този етап сме в процес на разработване на детайлна визия как трябва да изглеждат новите учебни програми”, обясни проф. Цоков. Той акцентира, че е ключово ангажирането на всички заинтересовани страни във всеки етап на реформата.

Двамата участници в срещата коментираха дигитализирането и навлизането на изкуствения интелект в класните стаи. Министър Цоков представи Дигиталната раница на МОН и информационните ресурси, които училищата ни ползват онлайн и се запозна с турския опит в тази сфера.

Български и турски изследователи да си партнират в различни проекти на европейско и глобално ниво. Това обсъди проф. Цоков на среща с Ахмет Кесик, ректор на университета “Gedik”. Министърът представи изследователските университети в страната ни и се ангажира да предостави допълнителна информация за професионалните направления в тях за обсъждане на възможни съвместни проекти.

Акцент на разговора бе и дуалното обучение във висшето образование като ректорът на университета “Gedik” представи опита на висшето училище в тази област.

Интересно от мрежата

Pin It on Pinterest