Загорка изпраща своето послание в бутилка за по-добър свят

Компанията представи своите добри практики, обобщение в доклад за устойчиво развитие за 2018 г.

За пета поредна година, ЗАГОРКА АД публикува Доклада си за устойчиво развитие, обобщаващ добрите практики, реализирани от компанията през 2018 г. като част от платформата ѝ за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят”. Докладът, представен като писмо в бутилка, обобщава резултатите, постигнати от компанията в няколко ключови сфери, в които ЗАГОРКА е фокусирала усилията си и създава положителна промяна: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, насърчаване на отговорната консумация, повишаването на безопасността по пътищата, подкрепа и израстване с местните общности, опазване на околната среда.

През 2018 г. ЗАГОРКА е инвестирала над 45 500 евро за послания за отговорна консумация в телевизионни кампании и кампании в социалните медии. Компанията отчита и принос в размер на над 41 000 евро към социални проекти и общността, както и 11% нарастване на доброволчеството от служителите, в сравнение с 2017 г. С цел създаването на все повече устойчиви практики в страната, компанията активно работи и със своите доставчици, придържайки се към установени стандарти и успешни политики, с които да подпомогне изграждането на стратегии за устойчиво развитие по цялата верига на доставки. В следствие на активните действия в тази посока, вече 100% от доставчиците са подписали Код на доставчика, осигуряващ високо ниво на бизнес поведение и зачитането на човешките права и околната среда.

Благодарение на дългосрочната политика за опазване на ресурсите и околната среда, компанията вече може да се похвали с консумацията на 28% по-малко вода, използвана за производството на бира от 2011 г. насам. Инвестицията в пречиствателна станция и продължаващите кампании за засаждане на дървета допълнително подпомагат местните екосистеми. По отношение на CO2 емисиите компанията отчита намаление с 23% в логистиката от 2010 г. насам, въпреки че за същия период произвежда повече бира и камионите за дистрибуцията им изминават повече километри.

България е на едно от първите места по пътнотранспортни произшествия и шофиране в нетрезво състояние и затова ЗАГОРКА с приоритет се фокусира върху повишаването на безопасността по пътищата. Компанията си партнира със Съюза на българските автомобилисти и чрез техните инициативи насърчава отговорната консумация, предоставяйки на потребителите възможности за наслада с любимия продукт без рискове за шофирането. Компанията реализира и редица инициативи с Heineken® 0.0 в партньорство с Dacia Picnic, Spark и Walltopia. В допълнение, поставяйки безопасността на първо място, също така ЗАГОРКА се фокусира и върху осигуряване специални обучения по темата, насочени към служителите.

Отговорната консумация е още една важна сфера, върху която ЗАГОРКА поставя основен фокус и активно адресира в публичното пространство. През 2018 година, компанията продължи и кампанията „Game Over – Алкохолът не е игра” с диалог по темата за вредите от продажбата и употребата на напитки с алкохолно съдържание на деца и младежи под 18-годишна възраст. Пивоварът продължава да подкрепя и социалния живот в градовете, в които оперира и през изминалата година в Стара Загора, заедно с Общината, организира едно от най-големите културни събития – ZAGORKA Beerfest, по време на което промотира отговорната консумация, асортимента от продукти с 0.0% алкохол и рециклирането на опаковки. Поставяйки фокус върху посланието “Когато шофирате, никога не пийте”, ЗАГОРКА осигури и безплатни автобуси, които превозваха гостите от фестивала до домовете им.

През 2018 година „Загорка зелен фонд“ подкрепи разработването на нови и добри практики, както и дискусията по важни теми, свързани с околната среда. През годината беше организиран форум за кръгова икономика, като част от програмата на Българското председателство на Европейския съвет. Бяха подпомогнати и програми на Climate KIC, PowerUp! и InnoEnergy чрез Клийнтех България – фонд за насърчаване на еко-предприемачеството.

Зелената политика на ЗАГОРКА се осъществява, както на корпоративно, така и на продуктово ниво. Ариана, една от най-продаваните бири в България, активно реализира своите зелени и устойчиви политики, които имат за цел да подпомогнат опазването на околната среда и облагородяването на градския пейзаж. Осъзнавайки, че дърветата играят жизненоважна роля в естествената екосистема и процеса за защита на водните ресурси, зеленият бранд се фокусира върху запазването на горите и създаването на нови. Ариана беше първата марка, която премахна горния хартиен етикет от бутилките си, пестейки по 45 тона хартия годишно. През 2018 г. инициативата Ариана Зеленодействие обедини потребители, партньори и служители, които заедно засадиха 5,730 дървета в Новата гора на София в партньорство със Столична община и Екопак България.

“Създаваме по-добър свят” е глобалната стратегия за устойчиво развитие, която обединява всички компании в групата на HEINEKEN, за да са устойчива движеща сила на промяната. Фокусирайки се върху определени области, в които групата се стреми да направи най-голяма промяна и да вдъхновява, докато отделните марки се съсредоточават повече върху решаване на екологични и социални въпроси. Целите е на

Pin It on Pinterest