Ползите от QR-кодовете

Какво е QR-код?

Вероятно много пъти сте виждали ето такова квадратче на код. Сега той се среща все по-често и по-често – в реклами, на уеб-страници, в описание на туристически обекти…

Това е QR-Code (QR = Quick Response = Бърз Отговор)

Измислен е от японците през 1994 година в замяна на обикновения баркод, чиито възможности вече не отговаряли на съвременните изисквания.

Най-големият скок при сканиране на QR кодове е направен през юли, 2010г. Тогава ръстът е повече от 1200% в световен мащаб. Други интересни цифри ни показват, че 57% от потребителите на социалните мрежи Facebook и Twitter са сканирали QR кодове. Това ги прави много примамлива аудитория за рекламисти и маркетинг специалисти.

Веднъж сканиран, QR кода може да отведе потребителя до уеб страница, видео или да осигури пълна информация с контакти и адреси на дадена фирма. Друго удобство е записването на календарни събития, детайли за продукти, местоположение на Google Карти, препратка към Facebook страница, Instagram профил или Youtube канал. Чрез QR-код може клиентите на хотели и заведения да се логнат в безплатната WI-FI мрежа на обекта. Информация за събития; благотворителни каузи; купони и оферти; сваляне на приложения – възможностите за поставяне на такива кодове са безкрайни.

QR-код се различава от баркода по това, че:

-съдържа голям обем цифрова и текстова информация на всякакъв език;

-съдържа линкове – предлага интегрирана функция за съкрaщаване на дълго URL;

-има висока скорост на разпознаване;

-разчита се във всякаква посока на заснемане.

Как можете да генерирате QR-код?

За да си направим собствен QR код, ни трябват единствено интернет и компютър (или само приложение за смартфон или компютъра). Това лесно може да стане, използвайки сайтове като:

  1. *Kaywa.com
  2. *QR9.me
  3. QRgen.eu
  4. *QRstuff.com

След като създадете QR кода, трябва да го запазите като обикновена картинка. Бихте могли да го отпечатате или качите на сайта си, блога си или профила си в социалните мрежи.

Видове QR-кодове?

Има статичен и динамичен код – разликата е в това, че първия не може да променя съдържащата се в него информация след създаването си. Динамичния от своя страна може да се модифицира.

Как се разчита QR-код?

За разчитане на QR-код не са нужни специални скенери. Кодът се разчита от всякакъв мобилен телефон, стига в него да има камера и да е инсталирана специална програма. Отнема буквално една минута на собственик на iPhone или Android телефон, за да открие и инсталира приложение, което може да се изтегли безплатно от Google Play за Android, от AppStore за iPhone или уеб магазина на Microsoft за Windows устройства.

Най-доброто прилагане на QR-кодове?

QR-кода върху визитки!

С помощта на този код, разположен в кое да е място на визитките – на обратната страна или заедно с текстовата информация, може моментално да внесе всички данни на визитната картичка в адресната книга на Вашия телефон.

Съгласете се, че винаги е досадно да набираш в телефона име, презиме, фамилия, няколко телефона на Вашия събеседник. А ако освен това трябва да запишете и e-mail, няколко телефона (работен, домашен, мобилен), безпогрешно да запишете дългите данни на уеб-страница или профил в социалната мрежа, тогава тази задача става прекалено сложна, дълга и неприятна. А ако си представим, че такива визитки Ви дават много наведнъж, например, на изложба или конференция.

QR-кодове за хотели и заведения!

Подходящи места за отпечатване на QR код са всички рекламни печатни материали, бизнес материали, визитки, брошури, флаери, плакати и информационни табели. Чрез тях клиентите на заведения и хотели могат да се информират за: интернет адрес, телефони, локация, работно време, предлагани услуги, меню, промоции и каквото още желаете да споделите за своя бизнес.

Отваряне на уебсайт!

Тази функция предоставя голямо удобство на потребителите, които не се налага да пишат дълъг адрес през мобилния си телефон, нито пък да търсят фирмата ви в Google. С тази функция можете да изпратите потребителите директно до конкретната страница от сайта ви, към която искате да привлечете трафик. Това може да бъде страница с текуща промоция, програма на събитие, резервация, поръчка и др.

Отваряне на Facebook страница или поставянето на директен бутон Like

Функцията е широко използвана в кампании за набиране на нови потребители и последователи. QR кодът може да бъде програмиран да отваря Фейсбук страницата на компанията (както и акаунти в Google, LinkedIn и др.) или да показва директно бутона за харесване на страницата. Обикновено на потребителя се предлага някаква награда или отстъпка, ако хареса кода.

Зареждане на видео или аудио файл

В QR кода може да се съдържа и връзка към клип от YouTube, mp3 файл или друга мултимедия. Приложенията на тази функция могат да бъдат много – да изпратите личен поздрав на клиенти и партньори, да им прожектирате рекламен или промоционален клип или да им споделите по оригинален начин интересна новина, покана и др.

Показване на PDF файл или галерия със снимки

Кодът може да води и към галерия, онлайн списание, електронна брошура и друго интересно за потребителя съдържание.

Комбинация от действия

Подберете и комбинирайте няколко от изброените възможности на QR кодовете, в зависимост от вашите цели, за да постигнете максимален успех на кампанията си.  Но имайте предвид, че кодът трябва задължително да носи някаква полза на потребителя, иначе той не би имал стимул да извади телефона си, да отвори приложението, да го сканира и евентуално да прочете информацията, която се появява.

източник: www.penchevconsult.com

Pin It on Pinterest