Осем нови тенденции при игрите и играчките

Осем тенденции при играчките наблюдават от веригата за детски стоки у нас, „Хиполенд“.

Филмите по телевизиите и YouTube каналите все повече диктуват модата, а към „героите“ в тях има засилен интерес. Все повече играчки имат собствени социални медии. Все по-често разопаковането на продукта е част от самата игра. Нараства търсенето на високотехнологични и интерактивни играчки, играчки с изненада и др. Понеже, поради епидемичната обстановка, и родители, и деца прекарват повече време заедно, ръст отчитат семейните игри – настолни, конструктори. При момченцата се запазва желанието за всякакви оръжия, а при момиченца – кукли и играчки тип „Чистя, готвя, пера“. Новост е интересът на момичетата към „разкрасителни“ продукти. Все повече характеристики на играчките имитират реалността. От компанията отчитат, че пазаруването на подаръци за Коледа тази година е започнало още през ноември. Това е тенденция не само у нас, но и по света.  

Новите герои: от ТВ екрана и видеоигрите, и със собствени социални медии

Преди COVID-пандемията, модата се диктува в много голяма степен от филмите на широк екран. „Тази година обаче, поради факта, че децата прекарват повече време вкъщи, по-голямо значение имат детските филмчета от ТВ екрана и социалните медии“, коментират от „Хиполенд“ и дават пример с „Бакуган“, Бен 10, Power Players, „Костенурките Нинджа“, Cry Babies. Все повече игри и играчки стават инфлуенсъри. Нараства интересът към играчки със Facebook и Instagram, видео канали със сериали, уебстраници, включително на български език.

Все повече високи технологии

Голямо търсене бележат високотехнологичните играчки. Коли с „нулева гравитация“ се движат по пода, нагоре по стените и наопаки по тавана. Кола с 4х4 окачване прави маневри, свети, издава звуци и „произвежда“ пушек. Когато се свърже с приложение, робот пуска диджей сетове. Чрез технологиите играчките стават все по-интерактивни и подпомагат развитието на нови умения.  

Къде е скрито съкровището? Играчките-изненада

Ред игри имат изненада, която не се знае каква е. Разопаковането на играчката става част от самата игра. Детето трябва да използва карта и инструмент за копаене, за да намери скритото съкровище и фигурка. Или да открие три зъбчета на праисторическа акула докато дълбае с длето плочка и почиства праха от находките си със четчица.

Повече интерактивност при плюшените играчки

И тази година за подарък се търсят доста интерактивни плюшени играчки. Те насърчават ролевата игра.  Плюшено мече, например, издава 25 весели звуци, когато детето го гали по главичката, гъделичка по коремчето или му даде биберон. Друга плюшена играчка първоначално е само смачкана топчица, която детето трябва да изкъпе, подсуши и фризира, за да стане кученце или котенце.

Оръжие за момченце, кукла за момиченце

Най-търсени при момченцата остават оръжията, като и тук тенденцията е „повече възможности“.Последните оръжия от серията Nerf например са с автоматична стрелба с обсег до 36 метра. Един от типичните коледни подаръци за момиченца е куклата. Търсят се както модерни, с интерактивни функции кукли, които говорят, пеят, плачат и т.н., така и традиционни, като Barbie, и нейния кемпер, къща с мебели, фургон за приготвяне и сервиране на храна. Макар неотдавна куклата да навърши 60 години, продължава да е икона. Тя е вече не само принцеса, но и астронавт, астрофизик, плувец, учителка по рисуване, фен на йогата, героиня от „Междузвездни войни“. Има дори колекция, посветена на вдъхновяващи жени, като Ела Фицджералд и Флорънс Найтингейл.

Малката стопанка на голямата къща

„За Коледа за момиченца много се търсят играчки, които ние наричаме „Чистя, готвя, пера“, поясняват от „Хиполенд“. Такива са количките за пазаруване, за сервиране, кухни, комплекти с моп, лопатка, метла, пералня, ютия с дъска за гладене и др. Новото е, че все повече от характеристиките на този тип играчки имитират реалността. Пекарната има вече пост терминал, кухнята издава реалистичен звук на вода, която прави балончета, сякаш „кипва“, магазинът за кафе „прави“ звука на четеца на кредитните карти.

Засилващ се интерес към разкрасителни играчки

Новост е интересът на момиченцатакъм разкрасителните играчки – гримове, дизайнерски маникюр, комплекти за коса, включително за къдрици и екстеншъни, всякакви модни аксесоари. Някои са от типа „Направи си сам“ и насърчават творческите способности: изработване на бижута по собствен дизайн, направа на украса за часовник.

Семейните и игри и конструкторите

Заради COVID-обстановката родителите и децата прекарват повече време заедно вкъщи. Това обяснява нарасналото търсене на настолни семейни игри и конструктори. И тук тенденцията е „близо до реалното“. Един от последните модели „Монополи“ е с електронно банкиране, безкешово устройство и банкова карта, а с над 3000-те части на играта на лидера при конструкторите може да се сглоби „Ламборгини“.  

„Хиполенд“ е верига детски хипермаркети с 27 магазина в България и 2 в Румъния. Предлага продукти за отглеждането и възпитанието на детето от раждането му до 10-12-годишна възраст. Доставчици на веригата са над 150 български производители и утвърдени вносители на детски стоки. Компанията е създадена преди 15 години. 

Pin It on Pinterest