Над 400 продукта от собствените текстилни марки на Kaufland са изработени от сертифициран биопамук


София, 29.09.2020 г. 
– Броят на текстилните продукти от собствените колекции на Kaufland България вече достига до над 800 артикула, като над 400 от тях са сертифицирани по Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*). Това означава, че над половината от собствения текстил на компанията е изработен от влакна от биопамук, затвърждавайки цялостната политика на Kaufland България за отговорно производство и развитие на устойчив асортимент. От началото на годината търговската верига е реализирала продажби от над половин милион сертифицирани текстилни продукта от петте си собствени колекции.

Стандартът следи за екологосъобразните процеси и условия на всяка стъпка по цялата производствена линия от полето до гардероба, а именно от отглеждането на памука до крайния продукт. Пет от основните текстилни марки на компанията притежават сертификата. Това са Kuniboo за най-малките, Hip&Hopps за подрастващите, Oyanda за дамите, Townland за господата и Liv&Bo – текстил за дома.

GOTS е водещият в световен мащаб стандарт, който гарантира устойчивото производство на текстил – от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и социално отговорно производство, до опаковането и прозрачното обозначаване. Един продукт може да носи „GOTS органичен етикет“ само ако е произведен от поне 95% естествено отгледани органични влакна, а за да притежава печата на GOTS „Произведено от…“, се изискват поне 70%. Над 200 продукта от собствения текстил на компанията са създадени от 100% биопамук – това са артикулите под марката Kuniboo, които съдържат памук.

Памукът, от който са произведени собствените текстилни марки на Kaufland, както и работното облекло на екипа на компанията, се култивира органично, което означава, че се поддържа по-ниска консумация на вода в сравнение с конвенционалните методи, преработва се без използването на вредни за околната среда химикали – без изкуствени торове, химически дефолианти и хлор. За да се гарантира пълното съответствие с критериите, стандартът се основава на двойна система за контрол – чрез проверки на място при производствения процес, както и регулярни анализи.

Ангажиментът на Kaufland

Сертификатът GOTS е част от серия мерки в стратегията за устойчив текстил на Kaufland.

В допълнение Kaufland сертифицира собствения си текстил и по стандарти като Ökotex** и преобразува опаковките на собствените си текстилни продукти от пластмаса

в рециклирана хартия и картон, произхождащи от устойчиво стопанисвани гори и сертифицирани по стандарта FSC***. 

Повече информация за устойчивото производство на собствения текстил на Kaufland можете да намерите тук: kaufland.bg/gots.

*Стандартът GOTS: (Глобалния стандарт за органичен текстил) e световно признат стандарт, който гарантира устойчиво производство на текстил – от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и социално отговорно производство, до прозрачното обозначаване.

**Стандарт Ökotex 100: Глобален стандарт за независимо тестване и сертифициране на текстилни продукти, който гарантира, че всички части на артикула отговарят на изискванията и критериите, които са поставени: текстил, копчета, етикети, използвани цветове, конци, ципове.

***Стандарт FSC: В асортимента на Kaufland ще откриете огромен избор от собствена марка продукти, сертифициарни спрямо строгите изисквания на Forest Stewardship Councils, сред които салфетки, тоалетна хартия и носни кърпички, както и въглища за скара. При покупката на продукти, сертифицирани от FSC, Вие изисквате устойчиво стопанисване на горите по целия свят.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с

екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60

хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лв.

Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Pin It on Pinterest