Над 32 млн. лева износ реализираха българските производители през 2020 г. в партньорство с Лидл България

За първите 9 месеца на 2020 г. 35 български производители са изнесли своя продукция в европейската търговска мрежа на Lidl

През 2020 г. български производители са реализирали износ в размер на над 32 млн. лева, благодарение на устойчивото си и дългогодишно партньорство с Лидл България. Този оборот е постигнат в периода от януари до септември 2020 г., на базата на износа на общо 144 артикула в 23 държави в Европа.

Въпреки предизвикателните условия, през тази година, сумата от износа на българските партньори на Lidl бележи ръст от 12% спрямо същия период на миналата година. Расте и броят на изнесените артикули – от 111 за първите девет месеца на 2019 г. на 144 за същия период на 2020 г., което е ясен показател за все по-големия интерес на европейския пазар към качествените български продукти.

„Нашата подкрепа към българските производители е устойчива и дългосрочна – работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Износ на продукти от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl: сравнение 2019-2020 г.

Сред новите български продукти, които тази година за първи път реализират износ чрез Лидл България, е премиално говеждо месо Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо „Тандем Попово“ – един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 хиляди лева в три европейски държави – Словакия, Унгария и Гърция.

Друг успешен пример на висококачествен български продукт, който тази година също реализира износ за първи път, са плодове в шоколадова глазура – продукт под собствената марка на Lidl – Mister Choc Limited Edition. Сладките изкушения се произвеждат от „Виктория нутс“ ЕООД и ще бъдат част от предложенията на веригата за Коледа в цели 18 европейски държави. Само тази акция е на стойност над 1 милион лева, като подобна се планира и за Великден 2021 г.

Възможностите за износ, които българските производители получават, благодарение на партньорството си с Лидл България, са  безпрецедентни за сектора.  Устойчивият ръст в износа, който веригата отбелязва ежегодно, е още едно доказателство за постоянното развитие и възможности за реализация и растеж, които Лидл България осигурява за своите български партньори.

Pin It on Pinterest