Млечните продукти в Kaufland са с преобладаващ дял на родната продукция и строго контролирано качество

Търговската верига работи с утвърдени производители и малки семейни мандри от 19 региона на страната и гарантира многостепенен контрол на качеството по веригата

В основата стои качественият и утвърден роден вкус

Kaufland България работи устойчиво, за да увеличава дяла на родната продукция в ключови за българския потребител хранителни категории. Една от тях са млечните продукти, където компанията работи с утвърдени производители и малки семейни мандри от 19 български региона. Преобладаващата част са в Пловдив, София, Велико Търново и Пазарджик. Така към момента 63% от всички млечни продукти в хипермаркетите на веригата са българско производство, като в типично българските категории като прясно, кисело мляко, сирене и кашкавал над 90% са произведени у нас. 

Собствени марки с проверено високо качество на международно ниво

В тези 63% влизат и 8-те млечни продукта под собствената национална марка „Брей!“ от с. Замфирово, област Монтана и регионите на София, Сливен и Хасково. Те са произведени с изцяло български суровини, а киселите млека са съобразени с националния стандарт за българско кисело мляко БДС. Серията включва още кокоши яйца „Брей!“ от свободни кокошки и боза с българска пшеница, без консерванти и подсладители.

Категорията се допълва и от прясното и киселото мляко под собствената вече утвърдена марка K-Classic, които компанията предлага и са изцяло от родни производители за местния пазар. Това е така, защото компанията държи продуктите, типични за българския пазар, като кисело и прясно мляко, да бъдат произведени в България, от местни производители, за да се запази автентичният вкус.

Както с всеки продукт от асортимента си, Kaufland обръща особено внимание на производствените условия на собствените марки продукти и тяхното високо качество. Доставчиците, които произвеждат собствените марки на компанията, трябва да са сертифицирани по международните стандарти за качество и безопасно производство на храни IFS или BRS.

Търговската верига провежда и регулярни проверки в над 10 сертифицирани международни лаборатории в Европа, а произведените в България собствени марки продукти се проверяват от акредитираната лаборатория Глобалтест, като млечните и месните продукти се тестват на всеки три месеца.

Качество и от семейната мандра

Вече втора поредна година Kaufland България развива мрежа от фермерски щандове, като към момента има вече 22 на територията на страната. В тях веригата предлага продукцията на над 20 малки и средни български производители и семейни мандри и ферми от различни български региони.

Фермерските щандове в различните градове предлагат чисти продукти, чието високо качество компанията тества и контролира предварително.

Непрекъснат контрол на качеството по веригата на доставка

Качественият контрол на млечните продукти в асортимента на Kaufland България започва още преди продуктът да бъде предложен на клиента. Провеждат се вътрешни дегустации, като се оценяват външен вид, цвят, мирис, консистенция, вкус на продуктите. Веднъж включена в асортимента, продукцията е обект на регулярни вътрешни проверки, тип „слепи“ дегустации, които целят да контролират свежестта на продуктите.

Непрекъсната хладилна верига и строги условия на съхранение

Kaufland България прилага специална програма за прием, съхранение, доставки, хигиена, зареждане, опаковане и продажба на млечни продукти, която е разработена специфично за търговската верига.

Млечните продукти преминават два пункта на вътрешен качествен контрол, преди да бъдат изложени за продажба. Първият е традиционно при приема на стоката в Централния логистичен център на компанията в с. Стряма. Там, в специално помещение на необходимата температура, специалистите окачествители на компанията извършват визуална проверка за вида, аромата и грамажа на продукта, коректността на етикета и качеството на опаковката.

Веднъж проверена и одобрена, продукцията се транспортира до филиалите на веригата в специални за целта камиони с хладилни камери при необходимата температура така, че хладилната верига на продукта да не бъде прекъсната и той да пристигне максимално свеж до хипермаркета.

Всеки хипермаркет разполага със специализирано хладилно помещение в своя склад, където се прави повторна проверка на качеството при съответната температура, щом продуктът бъде доставен.

Постоянен контрол при условията на съхранение

Продуктите се излагат във свежата витрина при строг температурен и хигиенен режим, който се поддържа целодневно и спазва всички законови изисквания.

Някои продукти като белите саламурени сирена се съхраняват за кратко в подготвително помещение, където при строги правила за хигиена, се оцеждат, преди да бъдат изложени на витрината. 

Температурата на свежата витрина се контролира вътрешно всеки ден, а външна акредитирана фирма следи денонощно чрез датчици, които я измерват във всеки един момент.

Pin It on Pinterest