Microsoft анонсира ново проучване и технологии, с които предоставя възможности на милиони служители на първа линия
Новите продуктови характеристики идват в момент, в който компанията отчита 400% ръст на месец при използването на Microsoft Teams от работници на първа линия по време на пандемията
Microsoft Corp. публикува своя специален доклад за тенденциите в моделите на работа, който носи името „Технологията може да помогне за отключването на ново бъдеще за работниците на първа линия“ и обяви новите функционалности в Microsoft Teams и Microsoft Viva, които са предназначени да обслужват милиони служители на първа линия.
По света общо 2 милиарда служители работят на първа линия, като те представляват 80% от световната работна сила, а 88% от организациите наемат хора на първа линия. Все по-често компаниите инвестират в дигитални инструменти за работници на първа линия, за да модернизират работните процеси, да усъвършенстват продуктивността, и за да подобрят културата и комуникацията в самата организация. Microsoft отбелязва 400% ръст месечно в активното използване на своята платформа за сътрудничество – Teams сред работниците на първа линия от март 2020 г. към момента.
Докладът за тенденциите в моделите на работа разкрива данни от ключово значение, които оказват влияние на почти всеки сегмент от работната сила:
• Култура на грижата е новата валута на първа линия: 76% от работниците се чувстват сплотени помежду си, но над 60% споделят, че културата и комуникацията трябва да се превърне в приоритет за управителите на тяхната компания. В допълнение 51% от тези, които не заемат високи позиции споделят, че се чувстват недооценени като служители.
• Служителите на първа линия се намират в преломен момент: на фона на „Великото преструктуриране“, те посочват, че по-доброто заплащане и допълнителни ползи, баланса между професионалния и личния живот и гъвкавостта са сред причините, поради които обмислят да сменят своята работа.
• Технологиите носят оптимизъм: 63% от работниците на първа линия се чувстват удовлетворени от възможностите в своята работа, които технологиите създават. Технологиите се нареждат на трето място в списъка от фактори, като служителите казват, че те спомагат за намаляване на стреса на работното място.
• Има възможност за преодоляване на пропастта между технологиите и обучението: 46% от служителите на първа линия изпитват натиск да се адаптират към новите технологии или се страхуват да загубят работата си. 55% споделят, че им се е налагало да учат нови технологии в процеса на работа, без официално обучение или практика.
Microsoft представи своите нови предложения с партньори от индустрията, както и възможности, специално разработени, за да подкрепят работещите на първа линия в Teams и Viva – платформа за опит на служители на Microsoft, представена в началото на 2021 г.
• Microsoft задълбочава стратегическите си отношения със Zebra Technologies Corp., компания, която е световен лидер в иновативните дигитални решения, включително в разработването на софтуер и хардуер, като мобилни Android компютри, подходящи за екстремни условия, за служителите на първа линия. Двете компании доставят приложението Teams Walkie Talkie на широка гама от Zebra мобилни компютри. Друга функционалност на устройствата Zebra е специален бутон за разговор (PTT), който служи за достъп до Teams Walkie Talkie. В допълнение Teams Walkie Talkie дигитален PTT вече е наличен на всички мобилни устройства с iOS, заедно с тези на Android.
• Microsoft подобрява интеграцията на Teams със Zebra Reflexis™, като свързва функцията Reflexis за управление на служителите с приложението Shifts в Teams. Тази нова интеграция рационализира изместването на графика и заявките за отпуск в Teams, което ги прави лесни за одобрение от мениджърите.
• Функционалност „Планирайте своя ред“ за виртуални срещи вече е достъпна в Teams. Тази функция предоставя актуална информация в реално време за 1 локация относно времето за изчакване, запазени, но неосъществени часове и забавяне на персонала, за да се осъществи прозрачна среда и ограничено от стрес изживяване на клиенти и пациенти.
• Приложението Viva Connections в Microsoft Teams свързва служителите на първа линия в процеса на работа с организационната култура, ресурсите и инструментите на компанията, като дава достъп и до новини и групи от служители със сходни характеристики. Интеграциите със стратегически партньори като Workday и Espressive правят по-лесен достъпа до важни ресурси и поставя действия като изплащане на заплати и ресурси от отдела за човешки ресурси на едно място.
• Приложението Viva Learning позволява на служителите на първа линия да откриват, споделят и проследяват съдържание направо от Microsoft Teams – което улеснява компанията, за да бъде в крак с необходимото и препоръчително обучение. Новите актуализации улесняват възлагането на обучения, благодарение на партньори като SAP SuccessFactors, Cornerstone OnDemand и Saba Cloud. Партньорствата с доставчици на обучения като EdCast и OpenSesame позволяват обширна библиотека със съдържание, което да помогне на служители на първа линия да повишат уменията си и да се обучават с подходящо учебно съдържание в процеса на работа.
• За ИТ, подобреното и актуализирано управление на устройства помага да се гарантира, че споделените устройства, които са загубени могат лесно да бъдат защитени и локализирани.
„Не е тайна, че пандемията промени работния процес за всички и то с изключително бързи темпове, които досега не бяхме виждали“, споделя Ема Уилямс, корпоративен вицепрезидент на Microsoft и добавя „Даването на възможност за дигиталната трансформация на служителите от първа линия остава от съществено значение. Заедно с нашите партньори, ние осигуряваме на работещите на първа линия инструменти, които им позволяват да останат свързани с техния екип и ръководство на компанията, докато се концентрират върху клиента и текущата си работа. Ние вярваме, че технологията може да модернизира работните процеси, да подобри производителността на работата и да спомогне за усъвършенстване на културата и комуникацията на работното място.“
В допълнение на 1 февруари Microsoft Cloud for Retail ще бъде общодостъпен. Microsoft Cloud for Retail ускорява растежа на бизнеса, като предоставя надеждни решения за ритейл сектора, които са интегрирани към вече съществуващите системи за търговия на дребно. Като първа стъпка обединява различни източници на данни, които проследяват от край до край потребителския път на покупка. Това позволява на търговците на дребно да увеличат максимално стойността на своите данни, което води до един по-реален поглед върху потребителя. Веднъж свързани, данните и изкуствен интелект помагат на търговците на дребно да разберат по-добре своите потребители и да подобрят потребителското изживяване при пазаруване. По този начин търговците на дребно могат да изградят устойчива верига от доставки в реално време. Решението също така включва възможностите на Teams и Viva, които служат за помощ на продавач-консултантите.
Ако искате да научите повече, може да посетите официалния блог на Microsoft, блога на Microsoft 365 и новия Доклад за тенденциите в моделите на работа. Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) предоставя възможност за дигитална трансформация за ерата на интелигентно облачно пространство и анализиране и агрегиране на данните. Неговата мисия е да даде възможност на всеки човек и всяка организация на планетата да постигне повече.